Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

studiepartner som ikke gjør nytte for seg

Anbefalte innlegg

Ey, nettopp starta på en ny skole (universitet) og flyttet til en ny by. Flyttet sammen med en kammerat fra hjembyen og vi deler skole og leilighet nå.

Første case oppgaven ble gitt ut ganske tidlig, og vi gikk sammen om den, det var ikke lov til å jobbe individuelt. Jeg føler at han ikke har noe nyttig å komme med. Og når vi arbeider er det så og si bare jeg som kommer på med ideer og forslag til hva som burde bli gjort, ofte sitter han og ser på at jeg skriver og slenger ut noen små kommentarer en gang i blant.

Han prøver hvert fall, det vet jeg. Men når han kommer med ideer og forslag så er mye av dette helt unødvendig idioti som jeg personlig aldri ville hatt med i case oppgaven. Burde jeg bare fortsette som vanlig og presse oss gjennom oppgaven, eller burde jeg si min mening?

Vet jeg høres ganske hoven ut når jeg skriver dette. Men case oppgaven teller ganske mye av karakteren i faget (20-30%), og dette er ikke et ungdomskole/vgs problem.

Kan også nevnes at vi har ulike motivasjoner..

Endret av DMN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du burde forklare og få tydelig frem at du er ute etter en god karakter og sette krav til det han skal gjøre. Dersom det blir for mye for han vil han vel skjønne at han burde finne seg en partner med litt lavere målsetninger.

Om du kommer deg gjennom den første oppgaven med lite hjelp fra din parner må du nesten vurdere selv. Forresten kan det å dele bosted, skole og arbeid sammen med den samme bli litt mye i lengden.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Hva med å prøve å bygge videre på noen av hans forslag også? "Ja og.." ikke "Nei, men.." om du skjønner?

Kan jo hende mye av det han sier har noe fornuft i seg det også? :)

Tja, gjør jo det med det meste han sier, prøver å vinkle det inn på andre emner :p

men nei, mye av det han sier har virkelig ikke fornuft i seg..

Vel du burde forklare og få tydelig frem at du er ute etter en god karakter og sette krav til det han skal gjøre. Dersom det blir for mye for han vil han vel skjønne at han burde finne seg en partner med litt lavere målsetninger.

Om du kommer deg gjennom den første oppgaven med lite hjelp fra din parner må du nesten vurdere selv. Forresten kan det å dele bosted, skole og arbeid sammen med den samme bli litt mye i lengden.

Ja sant, nei får vel bare gi han en sjanse ut denne gangen, men blir nok siste gang jeg går inn for gruppearbeid med han. Hvert fall innenfor dette faget.

Dele mye i hverdagen med en person blir fort mye ja.. Har seg sånn at jeg ser denne fyren 24/7.. Trener sammen, jobber sammen, skole sammen, spiser sammen, byen sammen.. blæh.. får nesten finne meg en dame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...