Onkel Kompost Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Før LCD-skjermane kom til verda var det jo kun VGA på CRT-skjermar som fantes. Der hadde du oppløysingar i området Simen nevnte. Vår første PC hadde 15", så kom 17" og det var stort! 19" vart siste steget før LCD-skjermen tok over for meg, men det er mange som hadde og framleis har CRT-skjermar på 20-25". Ein 23" me låg oppløysing er ikkje noko særleg. Joda, det er mulig at mine erfaringer med CRTer er noe begrenset. Jeg hadde jo en lang stund en 14" med 640 * 480. Så når jeg (for 8 år siden) satt sammen en ny maskin kjøpte jeg også en 19" hyundai fra psdata. Kjørte aldri høyere oppløsningen enn 1280*noe (tror jeg). Tror det ble for smått for meg om jeg kjørte noe større. I alle fall har jeg ikke tenkt på at det var muligheter for høyere oppløsning enn dette. For ikke så lenge siden hadde jeg litt problemer med maskinen, og da lånte jeg meg en CRT. Presset ikke den noe høyere enn samme gamle jeg hadde. Jeg leste også litt om oppløsninger og slikt da. Regner med at det var da jeg fikk meg den ideen om at kabelen gjorde at det ikke var muligheter for noe mye større oppløsning. Så det Simen1 forteller er interessant. Captain Ødegård: skjermet kabel er nok et must ja. Jeg har ikke tenkt på slike ting som signalforstyrrelser og slikt, og har derfor brukt en gammel skjermkabel. Så jeg har ikke noe førstehåndskunnskap i forhold til dette med kabler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå