bareanton Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det ser ut som en rulletrapp, samtidig som det ikke så ut som en trapp. Hmmm, tøft var det ihvertfall! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det er nok et rullebånd. Ganske stilig, med et sterkt sug innover/nedover. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Funky farger og utsnitt på rullebåndet - eller som man sier i Russland - bånnski! Liker hvordan vinklene på refleksjonene gjør det hele bredere.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Takker for kommentarer, Hyggelig at det var andre enn meg som likte det. Et rullebånnski på oslo s er korrekt svar. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Rullebåndet var kult! Småpsykedeliske linjer innover i bildet og tøffe refleksjoner i glassveggene. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2009 Rullebåndet var kult! Småpsykedeliske linjer innover i bildet og tøffe refleksjoner i glassveggene. thanx 21. oktober - vindu ISO 100, f2.0 1/100s Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Pent komponert. Det må være noe svært viktig som foregår der inne, sikkerhetsforanstaltningene tatt i betraktning. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Pent komponert. Det må være noe svært viktig som foregår der inne, sikkerhetsforanstaltningene tatt i betraktning. Takk, har ingen anelse hva de har der inne, men det er høyt gjerde med piggtråd på toppen og en hel mengde overvåkingskameraer. Sikkert noe spennende. skal få lagt opp bilder for de siste dagene i løpet av dagen, har vært litt travelt i det siste. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Pent med farger og komposisjon med koselig gammeldags vindu. ..Og så kameraet, som endrer alt sammen. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) torsdag 22. oktober - converse 1/250s, f2.0, ISO200 fredag 23. oktober - happy birthday 1/100, f2.0 ISO800 lørdag 24. oktober - kveld 3,2s, f5.0 ISO200 edit:typo Endret 25. oktober 2009 av Johnny™ Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 22. oktober var knall. Jeg likte dette utsnittet. På 24. har du fått utnyttet gjerdet ganske bra til å skape dynamikk. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Likte komposisjonen på 18.oktober. Selv hadde jeg kanskje konvertert det med litt mer punch i lights/highlights. Hadde nok gjort seg bra på vegg og det bildet. 19. Det er noe som ikke helt stemmer med "bølgete" linjer. Tipper du kunne ha truffet litt bedre på fokusen. Selve komposisjonen er fin. Typisk motiv som pleier å gjøre seg i kvadratiskformat også, gitt at det ikke blir for trangt. Endret 25. oktober 2009 av ET! Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Pent med farger og komposisjon med koselig gammeldags vindu. ..Og så kameraet, som endrer alt sammen. Gracis amigo. 22. oktober var knall. Jeg likte dette utsnittet. På 24. har du fått utnyttet gjerdet ganske bra til å skape dynamikk. Ganske fornøyd med 22. oktober selv, det var mennesker helt til høyre i bildet også, men de var bare forstyrrende, gjorde seg mye bedre med en crop. 24. oktober ble bedre enn forventet, vanskelig å få det bra med 50mm, tror jeg skal tilbake dit med 14-54mm når oktoberfesten er over. Det hjalp ikke at det blinket "low battery" på displayet når jeg tok bildet, ble litt småstressa. Likte komposisjonen på 18.oktober. Selv hadde jeg kanskje konvertert det med litt mer punch i lights/highlights. Hadde nok gjort seg bra på vegg og det bildet. 19. Det er noe som ikke helt stemmer med "bølgete" linjer. Tipper du kunne ha truffet litt bedre på fokusen. Selve komposisjonen er fin. Typisk motiv som pleier å gjøre seg i kvadratiskformat også, gitt at det ikke blir for trangt. 18. oktober er et av de bildene jeg er mest fornøyd med så langt, skal ta en runde til på redigeringen og forsøke det du nenver. Tror det kan bli bedre - og godt mulig at det skal på veggen etterhvert ja. 19. - nødløsning. Det er en knallhard crop av et mislykket bilde av et veikryss, men det var et eller annnet med linjene og morgenlyset som jeg syns ble litt kult, og bedre enn alternativene den dagen. Takk for kommentarer og kritikk! Oktoberfesten så langt har vært lærerik. Begynner så smått å føle at jeg får litt kontroll på hva jeg driver med, selv om det ikke edit:manglet et ord Endret 26. oktober 2009 av Johnny™ Lenke til kommentar
ET! Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gah, misa de bummer. Mente 20. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Gah, misa de bummer. Mente 20. Ah, makes more sense Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 25. oktober - katt ISO800, f2, 1/25s fikk (som alltid) god hjelp av katten til å bytte laken. Beste plassen i leiligheten er selvfølgelig der hun ikke skal være, denne gangen under lakenet. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Exif i alle bilder. De første to er egentlig bare lagt ut for å få ut noe til hver dag. 26. oktober 27. oktober 28. oktober 29. oktober alternativ 30. oktober alternativ Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 28. oktober hadde stil, veldig bra. 30. var også en smule spesiell, her har arkitekten fått leke seg litt. Kommer det noe bilde for 31.? Hvis ikke sier jeg takk for festen, og håper du ikke blir for preget av hangover. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 And finally - the end. 31. oktober Alternativ av samme motiv i spoiler Det har vært en lang måned, men jeg er fornøyd med å gjennomføre. Tenker umiddelbart at neste gang så kommer jeg til å holde meg til det nivået jeg setter, og heller forsøke å legge opp bilder jeg er fornøyd med heller enn å legge opp bilder hver dag selv om jeg er langt ifra fornøyd. Takk til alle som har tatt seg tid til å se på bildene, og til Tom for å arrangere oktoberfesten. Jeg har gjort mange feil denne måneden, men har også lært en del, og det var vel det som var poenget. Nå skal 14-54 på kameraet, og så skal jeg se på et par av motivene fra oktoberfesten med en normalzoom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har gjort mange feil denne måneden, men har også lært en del, og det var vel det som var poenget. Man blir satt under press ved å måtte levere hele tiden, og det tvinger en til å fokusere, både bokstavlig og billedlig talt. Selv om jeg ikke var happy med dette på enkelte av dagene, så ender det opp som du sier. Man lærer en del. Festen din ender i et sort hull, og veien dit føres best av linjene i det utvalgte bildet. Takk for følget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå