Gå til innhold

Oktoberfest - 2009 - RandiA - 60mm f/2.8 Macro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt andre blomster i dag.... :D

Bilde 16– 18.oktober: Klar-Ferdig-Flaks

Det ble mye bonderomantikk på søndagsturen i dag (se spoiler). Mye spennende å oppleve langs fjæra på Ranheim.

post-92574-1255897753_thumb.jpg

Exif: 1/100– f/6.3- ISO 100

Exposure Compensation: -1/3

Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Bonderomantikk I Grytbakkfjæra, Ranheim:

post-92574-1255897785_thumb.jpgpost-92574-1255897824_thumb.jpg

post-92574-1255898224_thumb.jpg

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Rasberry Ripple så sliten ut ja, men ganske spektakulær i sentrum. Anthriscus Sylvestris ga et skikkelig grafisk inntrykk. Litt atypisk deg med mangel på farger, men det savnes ikke her.

Dagens: Langs fjæra ja. Det ser ut til at du har siktet langs den. Flotte kontraster mellom rødt, hvitt og blått. Rene 17. mai-stemningen.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Dagens: Langs fjæra ja. Det ser ut til at du har siktet langs den. Flotte kontraster mellom rødt, hvitt og blått. Rene 17. mai-stemningen.

:!: Utrolig hva du legger merke til...tenk jeg observerte ikke den morsomme rekkefølgen rødt-hvitt-blått der. Burde jo nesten ventet til 17.mai med å ta det bildet...

Lenke til kommentar

Bilde 17– 19.oktober: En lysende Calendula

Ikke så mye ved dagens bilde…det er litt krampetrekninger hva blomstring ute angår nå. Men det jeg var fornøyd med her, var at jeg fotograferte i motlys, og det gikk ganske bra. Sjekket for utbrenthet og fant ikke noe. Blomsten fikk en fin glød synes jeg.

post-92574-1255978988_thumb.jpg

Exif: 0.5– f/10.0- ISO 200

AF Mode:Manual focusing

RandiA

Lenke til kommentar
Bilde 17– 19.oktober: En lysende Calendula

Ikke så mye ved dagens bilde…det er litt krampetrekninger hva blomstring ute angår nå. Men det jeg var fornøyd med her, var at jeg fotograferte i motlys, og det gikk ganske bra. Sjekket for utbrenthet og fant ikke noe. Blomsten fikk en fin glød synes jeg.

Det er jo greit å få med seg de siste restene av høstfloraen - blir fort grått og trist nå. Når du treffer med motlys, så blir det bra - som her. Er enig i at gløden er fin.

Tom

Lenke til kommentar

Sol gjennom noe halvgjennomsiktig som f.eks. kronblader kan bli særs bra det. Her som kronbladene er guloransje, blir det en gyllen glød som du sier. Det som er minst like fint er å få eksperimentert litt med lyset for å finne nye måter å bruke det på.

Lenke til kommentar

Bilde 18– 20.oktober: Colchicum 'Waterlily'

Det begynte å bli mørkt, men jeg oppdaget dette ”miraklet” da jeg kom hjem i dag – satte denne Tidløs’n ned for 10 dager siden. Det var den som ble importert og lå i postpakken og blomstret i hvitt…dette er den rette fargen, nå har den kommet seg. Bildet kunne vært bedre, håndholdt, da jeg ikke greide å skru av midt-stangen på stativet. Hadde skrudd den på for fast…. :(

post-92574-1256068832_thumb.jpg

Exif: 1/30– f/4.0- ISO 200

RandiA

Lenke til kommentar

På tross av ugunstig lukkertid for håndholdt, så kan jeg egentlig ikke se noe problem relatert til det. Du må være stødigere på hånden enn meg.

Du har fått frem strukturen i kronbladene som krøller seg fint inn mot sentrum (av byen altså).

Lenke til kommentar

Bilde 19– 21.oktober: The Last Rose of Summer

Det er en Kordes rose, Lilly Marlene…kamera er håndholdt, det var fortsatt sol, så det var nok lys… preget av høstlig forfall til tross…så er den fortsatt vakker. Etter fotograferingen ble den klippet av og satt på middagsbordet.

post-92574-1256157893_thumb.jpg

Exif: 1/299– f/3.5- ISO 160

RandiA

Lenke til kommentar
Den øverst til venstre så da usedvanlig sommerfrisk ut. Var du ute med malerkosten før du tok bildet?

Det er mildvær og sol og "sommerlig" i Trondheim for tiden...ser det er både det ene og det andre som spretter frem igjen som om det skulle være vår. :yes:

Lenke til kommentar

Bilde 21– 23.oktober: Anaphalis margaritacea

Perleevighetsblomst – Pearly Everlasting – blomstrer og blomstrer, og gjør ikke skam på sitt navn. (Den er faktisk valgt til Froland sin kommuneblomst)

Kunne vel tatt et bedre bilde, men den stod litt vanskelig til.

post-92574-1256324819_thumb.jpg

Exif: 1/40– f/5.6- ISO 125

AF Mode:Manual focusing

Alternativer:

post-92574-1256324833_thumb.jpgpost-92574-1256324848_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar

Fascinerende sak. Det ser ut som det laget pynt av sukkerglasur rundt det brune i midten. Du har en utrolig tilgang på blomster jeg aldri har sett før. Og når du fremstiller det slik kan du jo like godt fortsette...

Eplet var særs bra utført, rødt og klart mot myyyk og dus bakgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...