tomsi42 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg synes du valgte den rette. Bildene er litt mørkere enn vanlig (vet du sitter på temporær maskin); en mellomting av det vanlige og dette ville blitt meget bra, tror jeg. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg blir nesten litt engstelig av å se på dette bildet. Den glefsende saken til høyre ser ut som den har lyst til å spise meg. Ellers en fin sammensetning av farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Bilde 6 - 8.oktober: Fargekontraster Er litt vanskelig med fotografering og red.programmer etc for tiden da jeg er inne i en transition periode med datautstyr. Fikk så vidt til noe i dag Exif: 1/100– f/5.6- ISO 160 Exposure Compensation: -1/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det var primærfarger, ja! Pent! Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 "Fikk så vidt til noe i dag" Det var litt mer enn så vidt for min del Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Fikk så vidt til noe i dagJeg venter også spent hvordan det ser ut når det ikke er "så vidt". Du kan i hvert fall å sette sammen farger som nærmest fremhever hverandre. Jeg synes spesielt det røde ser bra ut uten å være overdrevent. Ellers kan man jo nesten lure om du har gule artisjokker... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Fikk så vidt til noe i dagJeg venter også spent hvordan det ser ut når det ikke er "så vidt". Du kan i hvert fall å sette sammen farger som nærmest fremhever hverandre. Jeg synes spesielt det røde ser bra ut uten å være overdrevent. Ellers kan man jo nesten lure om du har gule artisjokker... Det gule er en engelsk Austin rose som heter Golden Celebration, en av mine trofaste yndlinger...blomstrer seg helt inn i vinteren. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Bilde 7 - 9.oktober: Moden avokado er en favoritt Helt uten blitz…og ikke så veldig høy iso. Fikk til så vidt noe i dag også, travle tider…. Exif: 1/8– f/5.6- ISO 160 Exposure Compensation: -1/3 Flash :Off AF Mode:Manual focusing Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Hadde disse alternativene: RandiA Endret 9. oktober 2009 av RandiA Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Har 3.oktober som favoritt foreløpig. Fin bruk av naturlig forskjell i fargemetning mellom motiv og bakgrunn (kontra etterbehandlet som er en smule oppbrukt effekt). Ville kansje trimmet bort de andre bladene, men pent arbeid uansett. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Likte godt avokadoen for seg. Delikat. Fikk faktisk veldig lyst på avokado!! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Bilde 8 – 10.oktober:Fargeklatt i Leirfoss-parken. Jeg velger denne fra Foto-treffet i dag, selv om den ikke er helt fokusgod, og har fått seg litt for mye sol. Fargene likte jeg, og den hadde også litt fin veksling mellom lys og skygge. Exif: 1/160– f/5.6- ISO 100 Exposure Compensation: -2/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Den stubben så ikke jeg i dag - fine blomsterbilder Randi. Kanskje vi skal legge en tur til hagen din neste år (nå når du har fått satt ned løkene!) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Den stubben så ikke jeg i dag - fine blomsterbilder Randi.Kanskje vi skal legge en tur til hagen din neste år (nå når du har fått satt ned løkene!) Jada, kan ta en foto-løk-tur hit vet du :!: ..så sant ikke det fryser bort mye i vinter, så satte jeg ned noen sjeldenheter i dag..de var spesial-importert. RandiA Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 ... Fargene likte jeg, og den hadde også litt fin veksling mellom lys og skygge.... Jeg er så hjertens enig, veldig flotte farger! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hagen til RandiA høres ut som et mål for en fototur. Da kommer det en bøling fra hovedstaden også. Inntil da, så får vi kose oss med en solfylt fargerik stubbe. Må bli i godt humør av sånt. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Var det virkelig så blått på bakken? Så knallfarger at man nesten kan høre det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Var det virkelig så blått på bakken? Så knallfarger at man nesten kan høre det. Ja, akkurat slike farger var det..... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Bilde 9 – 11.oktober: En rufsete høstasters i nabolaget Exif: 1/500– f/3.5- ISO 200 Exposure Compensation: -2/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Alternativet er denne sensasjonen – fikk en sending på 200 løker fra utlandet i går, de har vel ligget i poser og vært gjennom visse stasjoner før de kom hit…stor ble min overraskelse da denne Colchicum autumnale ”Alboplenum” (Norsk: Tidløs, eller Naken jomfru – det siste fordi bladene kommer om våren, den blomstrer uten blader om høsten) lå og blomstret i en lukket pose, satte den i bed i går og kontrollerte etter en natt ute at alt var bra med den: RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Så litt stusselig ut før jeg åpnet opp det store bildet. Da var den jo festpyntet, siden noen ser ut til å ha knyttet sløyfe på en del av kronbladene. Men er edderkoppene virkelig aktive fremdeles? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ser ut som en blomst fra barneskolen som stolt har knyttet sløyfene sine selv, og har nektet mamma å rydde opp i flokene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå