Gå til innhold

Oktoberfest - 2009 - RandiA - 60mm f/2.8 Macro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 6 - 8.oktober: Fargekontraster

Er litt vanskelig med fotografering og red.programmer etc for tiden da jeg er inne i en transition periode med datautstyr.

Fikk så vidt til noe i dag

post-92574-1255041021_thumb.jpg

Exif: 1/100– f/5.6- ISO 160

Exposure Compensation: -1/3

Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg venter også spent hvordan det ser ut når det ikke er "så vidt". Du kan i hvert fall å sette sammen farger som nærmest fremhever hverandre. Jeg synes spesielt det røde ser bra ut uten å være overdrevent. Ellers kan man jo nesten lure om du har gule artisjokker...
Lenke til kommentar
Jeg venter også spent hvordan det ser ut når det ikke er "så vidt". Du kan i hvert fall å sette sammen farger som nærmest fremhever hverandre. Jeg synes spesielt det røde ser bra ut uten å være overdrevent. Ellers kan man jo nesten lure om du har gule artisjokker...

Det gule er en engelsk Austin rose som heter Golden Celebration, en av mine trofaste yndlinger...blomstrer seg helt inn i vinteren.

Lenke til kommentar

Bilde 7 - 9.oktober: Moden avokado er en favoritt

Helt uten blitz…og ikke så veldig høy iso. Fikk til så vidt noe i dag også, travle tider….

post-92574-1255124962_thumb.jpg

Exif: 1/8– f/5.6- ISO 160

Exposure Compensation: -1/3

Flash :Off

AF Mode:Manual focusing

Hadde disse alternativene:

post-92574-1255124977_thumb.jpgpost-92574-1255124993_thumb.jpg

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Bilde 8 – 10.oktober:Fargeklatt i Leirfoss-parken.

Jeg velger denne fra Foto-treffet i dag, selv om den ikke er helt fokusgod, og har fått seg litt for mye sol. Fargene likte jeg, og den hadde også litt fin veksling mellom lys og skygge.

post-92574-1255206975_thumb.jpg

Exif: 1/160– f/5.6- ISO 100

Exposure Compensation: -2/3

RandiA

Lenke til kommentar
Den stubben så ikke jeg i dag - fine blomsterbilder Randi.

Kanskje vi skal legge en tur til hagen din neste år (nå når du har fått satt ned løkene!)

Jada, kan ta en foto-løk-tur hit vet du :!: ..så sant ikke det fryser bort mye i vinter, så satte jeg ned noen sjeldenheter i dag..de var spesial-importert.

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 9 – 11.oktober: En rufsete høstasters i nabolaget

post-92574-1255295241_thumb.jpg

Exif: 1/500– f/3.5- ISO 200

Exposure Compensation: -2/3

Alternativet er denne sensasjonen – fikk en sending på 200 løker fra utlandet i går, de har vel ligget i poser og vært gjennom visse stasjoner før de kom hit…stor ble min overraskelse da denne Colchicum autumnale ”Alboplenum” (Norsk: Tidløs, eller Naken jomfru – det siste fordi bladene kommer om våren, den blomstrer uten blader om høsten) lå og blomstret i en lukket pose, satte den i bed i går og kontrollerte etter en natt ute at alt var bra med den:

post-92574-1255295257_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...