Bykatt Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jepp, høsten kan også bringe flotte farger og stilige motiv. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Bilde 4 – 4.oktober: Geranium Johnson’s Blue holder ut… Jeg hadde egentlig flere motiver å velge mellom i dag, mange med begynnende fine høstfarger, men jeg velger å holde meg til blomstringen fortsatt…vet ikke hvor lenge det varer nå. Denne Geraniumen er da utrettelig. Har stort sett blomstret uopphørlig siden mai tor jeg...Men den er nokså mye sartere i farger, enn høstfarger da... Exif: 1/250– f/4.5 - ISO 400 Exposure Compensation: -2/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Her er en annen, fra en annen vinkel: RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Her var mye flott. Ser ut som alle er kommet godt i gang sammenlignet med meg:-( Høstblad er en favoritt sålangt Randi:-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takk for det, Petteram..er fornøyd med Høstblad jeg også, for det ble litt kjærkommen avveksling til de vante Men jeg har nok langt igjen til ditt nivå da, .. det får være noe å strekke seg etter. ( :!: :!: ..er egentlig litt for kort jeg da) RandiA Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fargesprakende makro som vanlig fra din hånd. Makro har jeg aldri fått skikkelig dreisen på. Vanskelig å få utsnitt som fungerer og kommentarene viser jo også at det er mange meninger. Jeg synes starten din har vært bra. Fint at du forteller litt "rundt" bildene. Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Utrolig flotte makrobilder! Vi må sette pris på de siste blomstene nå før vinteren setter inn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takker, takker for kommentarer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fin høststeming - med fargene, vanndråpene og lyset ble det noe melankolsk over det.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg synes du valgte rett hovedbilde. Litt mer avdempet genert utgave her. Nydelige fargeoverganger, dråpene er jo prikken over i'en. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Ja, da jeg så på bildet i ettertid, synes jeg selv at de dråpene var det mest fascinerende. Lite man trenger å gjøre med slike bilder i etterkant. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Bilde 5– 5.oktober: Brassica Hadde egentlig ikke tid til foto i dag, men i og med at det er rett utenfor døren omtrent, så falt jeg for fristelsen. Exif: 0.4– f/8.0 - ISO 400 Exposure Compensation: -1/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Også denne Sedum Herbstfreude har lysende farger. Ikke rart den har fått navnet: RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bilde 5– 5.oktober: Brassica Så det slik en Brassica ser ut. Da lærte jeg noe i dag også. Leste om Brassica i et Asterix hefte ... Tom Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg likte veldig godt bilde fra fjerde, Geranium Johnson’s Blue. Fargene, vinkelen og dråpene følte jeg fikk frem en blues stemning, du skulle kanskje byttet ut Blue med Blues. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Likte best bilde 4, me det var også mye annet flott. Fint med planter i masse forksjellige farger. (Tror jeg er over gjennomsnittet gad i dråpebilder.) Du beviser i all fall at man får mage gode macrobilder selv om man ikke går veldig nært hele tiden. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Bilde 5– 5.oktober: Brassica Så det slik en Brassica ser ut. Da lærte jeg noe i dag også. Leste om Brassica i et Asterix hefte ... Tom Bra jeg kan lære bort noe jeg også da.... Dette er for så vidt en Brassica oleracea, det er mange ulike typer Brassica, både rosenkål, broccoli, vanlig kål m.m. hører til disse. PS. Takker for alle innspill Endret 5. oktober 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Litt fraktaler over mønsteret i kantene og fargeovergangene. I pirkeavdelingen kunne du kanskje tatt bort håret der, men det er sånt man først ser hjemme om kvelden når man skal redigere.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Litt fraktaler over mønsteret i kantene og fargeovergangene. I pirkeavdelingen kunne du kanskje tatt bort håret der, men det er sånt man først ser hjemme om kvelden når man skal redigere.. Akkurat det så jeg i etterkant jeg også, det er en tynn streng Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Litt fraktaler over mønsteret i kantene og fargeovergangene.Hele greia er rimelig fraktalbefengt spør du meg. Men det er det jo mye i naturen som er. Temmelig mange fargenyanser her, selv om det i hovedsak er dominert av to farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 :!: :!: Ja, masse blondekanter på den der..... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Bilde 6 – 6.oktober: Høstblomstring Bryter prinsipper – norsk:Lerkespore, lavendel, og virginialeddblomst Exif: 1/4– f/9.0 - ISO 100 Exposure Compensation: -2/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Mulig ett av de to andre er bedre: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå