neidustoreinternett Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 180 i puls, 170-175 imellom intervallene. Ifølge SmartZone- skalaen på sykkelen er det 'Above Zone', ikke Cardio-Zone og ikke Weight-Loss-Zone, og ikke Under-Zone er Precor sykkler Er dette for mye, bør jeg roe ned litt? Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Er 28min jeg sykler, ca 1,2mil Intervallene er 4min rolig (steg 6 på Precor) og så 4min hardt (steg 12 på Precor) Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det avhenger sånn ca litt av om makspulsen din er 185 eller 215. Programmert det inn? Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Hei! Takk for svar! Har ikke pulsmåler, så dette er kun på bakgrunn av at jeg har plottet inn 25 år som alder, og nå og da holder rundt metal-håndtak som ... tar pulsen. Så det er ingenting å være "redd" for? Føler meg vell under treningen, ingen problemer. "Above-Zone" er kanskje litt feil fra maskina å si også? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Bare slapp helt av du. Så lenge du ikke føler deg noe spesielt dårlig i intervallene og kommer deg igjen når du tar det rolig er det ingenting galt. Intervalltrening skal være tungt og melkesyra skal kjennes kraftig! Jo mer du klarer pushe deg under intervallene, jo mer utbytte får du av treninga. Det jeg stusser litt på er at du har høy puls i hvileperioden i forhold til under intervallet. Du kan jo prøve å ta det roligere og heller gi enda mer under hardkjøret. Mitt råd er å ikke henge seg opp i pulsmålinger, men heller kjenne på kroppen og hvordan det føles, spesielt når du ikke har pulsmåler. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Bare slapp helt av du. Så lenge du ikke føler deg noe spesielt dårlig i intervallene og kommer deg igjen når du tar det rolig er det ingenting galt. Intervalltrening skal være tungt og melkesyra skal kjennes kraftig! Jo mer du klarer pushe deg under intervallene, jo mer utbytte får du av treninga. Det jeg stusser litt på er at du har høy puls i hvileperioden i forhold til under intervallet. Du kan jo prøve å ta det roligere og heller gi enda mer under hardkjøret. Mitt råd er å ikke henge seg opp i pulsmålinger, men heller kjenne på kroppen og hvordan det føles, spesielt når du ikke har pulsmåler. Det at du skal kjenne melkesyra kraftig, kommer jo an på om du skal kjøre anaerob eller aerob trening. Når man driver med anaerob trening trener du med syre, mens ved aerob trening trener du uten melkesyra, du trener for å øke den aerobe terskelen. Vanligvis skal du ligge slik at du ligger på vippen til å få syra, hvis du får det må du dermed roe ned litt. Hvis man ligger å trykker på over syre grensa på de første dragene, vil du ikke klare å gjennomføre alle dragene slik du skal! 180 i puls er greit det, men du bør roe ned mye mer i pausene, slik at du klarer å kjøre dragene med så jevn fart som mulig. De første draget skal ikke gå noe særlig saktere eller fortere enn det siste Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Ja, det stemmer det du sier. Jeg antok at det var snakk om anaerob trening her, kanskje litt korttenkt. Likevel bør kroppen selv gi en klar indikasjon om at man ligger helt på syregrensa dersom det er aerob trening det er snakk om. Endret 22. september 2009 av dannybatov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå