TobiasG Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei, har prøvd et script for dynamic iframe heights, men får det ikke til å virke i Firefox, om noen vet et script som kanskje virker eller om noen har et script for browser detection som sier ifra at siden bare kan åpnes i IE... Lenke til kommentar
luxus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Tror det kan være lurt å legge ved HTML- og JS-koden din :-) Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Tror det kan være lurt å legge ved HTML- og JS-koden din :-) Har gitt iframe'en in ID "Showframe" alle frames har inneholder <script> function resizeToContent(){ var x =0; var y =this.document.body.scrollHeight; while (x < y){ x+=1; } parent.document.getElementById("showframe").style.height=x } </script> og <body onload="resizeToContent()"> Funker i IE, så det går lissom greit, men om noen vet hvordan jeg kan få det til å funke i firefox, eller et evt script som sier at firefox ikke støtter det og ber de åpne siden i IE.. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hva vil du skalere høyden på framen etter? Innholdet til iframen eller størrelsen på vinduet den ligger i? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 regner med det er innholdet som er i iframen. har styra med det her selv, men fikk det aldri helt til. ekstra vanskelig var det fordi iframeinnholdet ikke kom fra samme server som iframen ble kalt fra. scrollheight er forskjellig mellom alle browsers. den som kommer opp med en bra løsning på dette er rimelig flink på java. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Scriptet jeg har brukt (som er posted lengre opp) fungerer fint, i IE, men er ikke i Firefox, height forblir 0 =/ Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Dette er slik jeg har løst det på et prosjekt: //Finner høyde på nettleser, setter til 900x600 om ikke klarer definere høyde. Dette har med innholdet jeg brukte i mitt tilfellet, skriv om etter ønske. function scaleIframe(){ var iframe = document.getElementById('theIframe'); //Sjekker høyde iht forskjellige nettleseres måte å gjøre dette på var testHeight = ( window.innerHeight ? window.innerHeight : (document.documentElement && document.documentElement.clientHeight ? document.documentElement.clientHeight : (document.body ? document.body.clientHeight : 600))); var testWidth = ( window.innerWidth ? window.innerWidth : (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth ? document.documentElement.clientWidth : (document.body ? document.body.clientWidth : 900))); //Test for å sette minimum størreslse til 900x600 px. iframe.style.height = testHeight <= 600?testHeight + 'px':"600px"; iframe.style.width = testWidth <= 900?testWidth + 'px' : "900px"; } //Denne ligger i et rammeverk, husker ikke helt hvordan den fungerer men det er best å ha den i en eventtrigger som dette. addEvent(window,'resize',scaleIframe); Edit: Feil i 900x600 test. Endret 16. oktober 2009 av cbastus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå