Gå til innhold

Valg av speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min far har et gammelt Nikon speilreflekskamera. Det er ikke digitalt eller noe. Men det jeg lurte på var om det er mulig å bruke ca 20 år gamle objektiver på Nikon kameraer som blir kjøpt nå? Kamerahuset er jo ubrukelig, men det er MANGE objektiver som jeg ser har en relativt høy markedspris nå. Kan komme tilbake til navn/serie osv på kamera i morgen.

Hvis du lister opp objektivene kan vi fortelle deg hva som virker på hvilket kamera. Hvis det er noen godbiter i samlingen kan det være en god grunn til å velge Nikon i steden (gitt at du får overta objektivene da).

Lenke til kommentar

Jeg går i omtrent samme kjøpstankene som deg, og det er etpar ting du skal tenke på som ikke er nevnt her.

1. 40D veier nesten dobbelt så mye som 450D/500D, det betyr litt når man har kameraet hengende rundt halsen lengere tid av gangen.

2. Det lages bra superzoomobjektiver med en brennvidde på 18-250mm F:3,5-6,3 (Sigma)

til ca 5000kr. Da har du alt i et objektiv, og slipper å drasse runt på en bag.

 

Jeg tror jeg kommer til å havne på 450 og nevnte objektiv, men har ikke helt bestemt meg enda.

Lenke til kommentar

Det er ingen som nevner superzoomer av den grunnen at de er superdårlige.

 

De som er nesten på høyde med kitobjektivet er Canon 18-200 is og Tamron 18-270 vc.

 

Og at et semiproft hus bygget i metall veier mer en et innstegs hus bygget i plast er faktisk lurt og få med spesielt da trådstarter nevner at det skal bli brukt i naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...