mushi Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 http://scifiwire.com/ har alltid mange bra nyheter Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Cronenberg to remake The Fly En remake av sin egen remake? Litt spesielt, men ålreit. Har troen på det meste Cronenberg foretar seg, men jeg må si jeg er litt skeptisk. Endret 24. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Du har glemt Filmbyen blant de norske. Der dem legger ut både nyheter, filmfokus og anmeldelser. Eget forum er også tilstedet. Jeg har ikke glemt Filmbyen. De har knapt nyheter og passer derfor ikke inn her. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Chan-wook Parks Thirst på DVD i november Og en flott nyhet for oss som bor i nærheten av Oslo eller Bergen. Filmen vises under Film fra Sør (Oslo) og Bergen Internasjonale Filmfestival i oktober. Det er forøvrig sone 1-utgaven som kommer ut i november. Endret 24. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Columbia Pictures and director David Fincher have set the core cast for "The Social Network," the Aaron Sorkin-scripted drama about the formation of Facebook. Jesse Eisenberg will play Facebook CEO Mark Zuckerberg; Justin Timberlake will play Sean Parker, the Napster co-founder who became Facebook's founding president; and Andrew Garfield will play Eduardo Saverin, the Facebook co-founder who fell out with Zuckerberg over money. Production will begin next month in Boston and then move to Los Angeles. http://www.variety.com/article/VR111800899...yid=13&cs=1 Hehe, film om Facebook av David Fincher med Justin Timberlake? ^^ Jeg regner med at vi kan diskutere litt rundt nyhetene her også? Når jeg leste overskriften på denne tenkte jeg at det skulle bli en skikkelig psykisk thriller rundt sosiale nettverk på internett, noe jeg synes høres spennende ut (noen som veit om det er laget en slik film? Anbefal!). Dette blir vel bare en biografisk film. Edit: Tenkte jeg skulle bidra i denne tråden og sjekket gjennom de siste filmnyheten på VG, men hva er det jeg finner? Et lite knippe av overskriftene: Arrestordre på filmstjerne og kona Puppekongen unngår fengsel Vestly fnyser av sexanklagene - Sexbeskyldninger mot ny Knerten-film Jude Law ble far igjen John Travolta vitnet om sønnens død Mackenzie: - Jeg hadde sex med pappa Dette er da vitterlig ikke hva jeg vil kalle filmnyheter Endret 24. september 2009 av Olum Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Jeg regner med at vi kan diskutere litt rundt nyhetene her også? Ja, det er helt klart lov Enig med deg angående VGs tullenyheter. Det er her vi må steppe inn med litt kvalitet. Mickey Rourke will play The Ice Man Mickey Rourke has signed on to play Richard "The Ice Man" Kulinski in a film about the Mafia hit man's life. http://www.totalfilm.com/news/mickey-rourk...S&attr=news Oh yeah! Noen som har troen på denne? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Nordisk Film legger ned filmproduksjonen Nordisk Film & TV legger ned sin filmproduksjon med øyeblikkelig virkning. Dermed blir det blant annet slutt på Olsenbanden jr.-serien, som har gått som en farsott på norske kinoer. http://www.dagbladet.no/2009/09/25/kultur/...ningen/8284336/ Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hvilke andre filmer enn Olsenbanden jr. og diverse barnefilmer er det som blir rammet av dette da? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Du kan se en liste over produksjoner de har stått for her: http://www.imdb.com/company/co0016598/ Blant annet Respekt, Ulvenatten, Kalde føtter og Mirakel blant voksenfilmene. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 ...De norske filmene som suger, med andre ord. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Tja, det er uansett trist at et produksjonsselskap legger ned, da det betyr færre filmer og færre folk som kan få glede av dem. Mange barn har nok fått glede av barnefilmene deres, for eksempel. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Roman Polanski arrested in Switzerland over 1978 warrant Roman Polanski was arrested in Switzerland today on a 31-year-old US arrest warrant for having unlawful sex with an underage girl. The director was arrested on Saturday evening ahead of the Zurich Film Festival where he was due to receive a lifetime achievement award. Polanski was arrested in the late 1970s and charged with giving drugs and alcohol to a 13-year-old girl and having unlawful sex with her at a photo session at Jack Nicholson’s Hollywood home. He maintained the girl was sexually experienced and had consented. Daim... dette måtte jo skje før eller siden? Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dette er egentlig et interessant tema, i og med at Polanski er en høyt aktet regissør. Av filmene han har regissert har jeg vel bare sett Pianisten, som jeg elsket, i tillegg til fornøyelige Chinatown og den mindre anerkjente Oliver Twist. Likevel vet jeg ikke om jeg er særlig lysten på å se noen flere filmer av denne mannen, hvis disse anklagene mot ham stemmer (noe han skal ha innrømmet selv). Ved å se filmene hans, tjener jo han mer penger, som går i lommene til en seksualforbryter. Jeg mener, hadde lommemannen regissert filmer, tror jeg ikke jeg ville sett filmene hans heller … (Nå regner jeg med at det er fryktelig mange her som er totalt uenige i dette, og mener man burde kunne prise et verk uten å prise skaperen osv, men jeg har nå likevel mine baktanker) Lenke til kommentar
Spissborgeren Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Eh... man må da kunne skille mellom kunst og kunstner. Ville du nektet å kjøpe bøkene til Hamsun om han levde i dag? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Klarer fint å skille mellom kunstneren og privatpersonen Polanski. Denne dokumentaren tar for seg saken. Grei å få med seg. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dette er egentlig et interessant tema, i og med at Polanski er en høyt aktet regissør. Av filmene han har regissert har jeg vel bare sett Pianisten, som jeg elsket, i tillegg til fornøyelige Chinatown og den mindre anerkjente Oliver Twist. Likevel vet jeg ikke om jeg er særlig lysten på å se noen flere filmer av denne mannen, hvis disse anklagene mot ham stemmer (noe han skal ha innrømmet selv). Ved å se filmene hans, tjener jo han mer penger, som går i lommene til en seksualforbryter. Jeg mener, hadde lommemannen regissert filmer, tror jeg ikke jeg ville sett filmene hans heller … (Nå regner jeg med at det er fryktelig mange her som er totalt uenige i dette, og mener man burde kunne prise et verk uten å prise skaperen osv, men jeg har nå likevel mine baktanker) Ulovlig nedlasting! Da er det som å stjele fra en seksualforbryter Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ulovlig nedlasting har ingenting med stjeling å gjøre. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Så lenge det er en kopi så er det ikke stjeling? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Når man lager en kopi så mister man ingenting om noen får den kopien. Altså ikke stjeling. Personen taper ingenting, han får bare ikke. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Så det er hva man mister som teller, ikke hva man tar? I så fall ville jeg kalt det halv-stjeling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå