Xecuter Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Bruker netcfg til koble til trådløs nettverk her på skolen, WPA-Enterprise. Men etter ei stund så detter nettet ut, og jeg må kjøre "netcfg -d skole" og "netcfg skole" igjen. Har ikke annen info en dette foreløpig, så hvordan kan jeg fikse dette? Har det noe med roaming å gjøre? Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 hvilken distribusjon bruker du? ubuntu? Virker som det timer ut.. sjekk /etc/dhcpcd.conf fila. muligens en default verdi som er satt for lavt? skriv dhcp og trykk enter.. hva skjer da? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Arch Linux, har ingen program som heter dhcp. /etc/dhcpcd.conf # A sample configuration for dhcpcd. # See dhcpcd.conf(5) for details. # Inform the DHCP server of our hostname for DDNS. hostname # A list of options to request from the DHCP server. option domain_name_servers, domain_name, domain_search, host_name # Most distributions have NTP support. option ntp_servers # Respect the network MTU. option interface_mtu # A ServerID is required by RFC2131. # Some broken DHCP servers do not send one and dhcpcd can work without it. # Some broken DHCP servers NAK incorrectly and do not include a ServerID # either so the default is to require a ServerID. require dhcp_server_identifier # A hook script is provided to lookup the hostname if not set by the DHCP # server, but it should not be run by default. nohook lookup-hostname noipv4ll Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 ser ut til å være en bug faktisk: http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=79685 Les der og se om du har noe av det samme problemet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Nei, problemet der ser ut til å være med tilkoblingen første gang. Det går fint hos meg. Forøvrig har jeg samme problemet om jeg bruker netfcg eller wpa_supplicant og dhcpcd. Kan det være dhcpcd som er problemet? Conky viser at jeg "No IP" når nette detter ut. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hørtes veldig likt ut av det jeg opplever Debian sid Conky viser ESSID og Mac, men sier No-ip Dette gjelder tilogmed ukryptrerte nettverk. Bruker wpa_supplicant Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hmm, bug i wpa_supplicant/dhcpcd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå