arnold_layne Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) 11. oktober Dagens bilde ble fanget på vei hjem fra dagens Akam-treff i Bergen. Ganske fornøyd med at jeg unngikk "overlapping" av bilder. Oppkalt etter en flott Nick Cave ballade Into my arms EXIF: ISO 1600 (by mistake), 1/800, f/5.6 Endret 12. oktober 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Oppkaldt etter en flott Nick Cave balladeInto my arms Tittelen gjør mye for bildet - blir som når hr. Cave skriver låter - han tar utgangspunkt i noe fint han vil skrive noe bra om, før det underveis skjener veldig ut til siden og blir noe helt annet. Samme med armene her - de virker ikke heeelt tillitvekkende.. FunFact: er for eksempel en sang om Elvis.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Takk for kommentarer til de to forrige forresten! Hyggelig at skogen falt i smak Du er ikke redd for at dette skal stemples som Entartete kunst? Hehe, skogen kan absolutt føles litt Ent'ete ut ja. Uten at det er så lett å bedømme, synes det tårnet å være temmelig høyt Jeg måtte kutte noen etasjer for å få med toppen fra min posisjon - her er masten fra litt lengre avstand: Du skal ikke se bort fra at det er blitt sendt en del musikk fra Radio Radio TV Sleep via Ulriken heller Skal ikke se bort fra det nei Sikkert et lik eller to begravet der Fikk lyst til å pakke piknik-kurven og invitere noen søte damer på tur. Artig at man assosierer så forskjellig. Eller det er kanskje de nedgravde likene som gjør det romantisk for deg, Tom? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Artig at man assosierer så forskjellig. Eller det er kanskje de nedgravde likene som gjør det romantisk for deg, Tom? Noen må jo grave de ned .... Det er jo helt normalt med motorsag og ishockymaske på piknikk. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen må jo grave de ned .... Det er jo helt normalt med motorsag og ishockymaske på piknikk.Det er normalt med motorsag i fotobagen i hvert fall. Ser ut som det en ny oppsetning av Svanesjøen på gang. Hvis ikke er det heftig gestikulering blant reklameposterne. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen må jo grave de ned .... Det er jo helt normalt med motorsag og ishockymaske på piknikk.Det er normalt med motorsag i fotobagen i hvert fall. Jeg vurderer å kjøpe meg en iSaw. Den må jo passe utmerket i en fotobag med litt plass i. Må bare huske å ta med laptopen. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 12. oktober Høstens gull EXIF: ISO 200, 1/1600 sek, f/1.4 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Her ligger jeg ganske langt på etterskudd. Mange fine bilder; og stort spenn. Rastløs er en favoritt, synes Grieghallen og radiotårnet (?) var spesielt gode også. Dagens er utrolig behagelig å hvile blikket på. Og bybane er noe herk. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Herlig høstbilde, og en nydelig bokeh! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Veldig mye pent her Vegard! Likte veldig godt "into my arms". Når jeg skal gremmes litt ekstra over at jeg ikke orket Oktoberfest i år, så stikker jeg innom (bla.) tråden din. Endret 13. oktober 2009 av Anew Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Skikkelig høstfeeling av gårsdagens bilde! Mye annet fint å se også! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du valgte en litt mer nedtonet versjon av "gullbildet", noe som passer med at fokus ligger på den dunkle trestammen i forgrunnen. Nok en gang blir 85'ern utnyttet for det den er verdt. De små blå flekkene av himmel bare understreker at høst også kan være fint. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 13. oktober Tusen takk for varmende kommentarer, folkens! @Anew: Synd du ikke orket å være med. Dine fester pleier å være en inspirasjonskilde. Her er dagens: Puddefjorden by night EXIF: ISO 200, 20 sek, f/7.1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Oooooh, pent. Finurlig hvordan alle lysspeilingene ender i en spiss. Spikket du de til med kniv tro... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Oooooh, pent. Finurlig hvordan alle lysspeilingene ender i en spiss. Spikket du de til med kniv tro... Neppe - en miniversjon av en lyssabel, tipper jeg. Fine refleksjoner! Lenke til kommentar
PiratStian Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Stilig! Likte bilde av puddefjordsbroen mm. og into my arms veldig godt Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Puddefjorden by night Spennende med så uttalte refleksjoner. Lurer litt på om det hadde gjort seg bedre i et litt bredere format - kanskje 1:2? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) 15. oktober Takker og bukker for kommentarer! @EvilHomer: Jeg prøvde en slags panoramacrop også, men synes den svarte bunnen gjør komposisjonen mer interessant. Måtte svi av et frikort til ære for tidsklemma i går, og manglet også motivasjon til å komme meg ut i regnværet i kveld. Men jeg kunne jo ikke droppe to dager på rad, så var gjør man da? Mitt første (og siste?) dråpebilde EXIF: ISO 200, 1/50 sek, f/13, 36 mm mellomring, SB-600 med pale navy gel til høyre, Yongnuo YN460 med light red gel til venstre Endret 15. oktober 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Lekkert. Jeg er vanligvis ikke noen ivrig fan av dråpebilder (pent sagt), men dette fungerer som bare det. Først og fremst fordi det ikke ser ut som et dråpebilde. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det dråpebilde var jo glimrende, bedre enn mange andre jeg har sett. Det virker jo som det er mange som er fasinert av akkurat dråpebilde og blir helt hekta på det. Nesten så jeg fikk lyst å prøve selv, men bare nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå