abene Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Dokumenter som lagres i Googles nettbaserte kontorprogram skal om to uker være søkbare for alle. Les mer Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er det slik å forstå at vi som bruker Google Docs allerede må aktivt foreta oss noe for at dokumentene ikke skal bli offentlig tilgjengelig? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Dokumentene vil som standard ikke være søkbare. Hvis du ønsker at de skal dukke opp på google må du publisere det. Altså hvis du ikke gjøre noe som helst med eksisterende dokumenter blir de ikke søkbare. Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Skumle greier. Synes det er veldig bra at de åpner for indeksering, men det er viktig at dette ikke tramper i folks privatliv eller rettigheter (i den grad de finnes i Google nettsky...) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det eg reagerer på er følgende tekst i nyheten: Brukere som ikke ønsker at et spesifikt dokument skal være søkbart kan åpne det aktuelle dokumentet, klikke på Del-knappen og velg "Publiser som nettside" eller "Publiser / bygg inn", og deretter velge "Avbryt publisering". Altså, hvorfor skal vi som ikke vil ha dokumentene indeksert først publisere og så ikke publisere? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Om det er standard usøkbare er det virkelig ikke så mye å snakke om føler jeg. Om det derimot er standard at de er søkbare om du lager et nytt dokument kan det fort gå galt.. Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Det eg reagerer på er følgende tekst i nyheten: Brukere som ikke ønsker at et spesifikt dokument skal være søkbart kan åpne det aktuelle dokumentet, klikke på Del-knappen og velg "Publiser som nettside" eller "Publiser / bygg inn", og deretter velge "Avbryt publisering". Altså, hvorfor skal vi som ikke vil ha dokumentene indeksert først publisere og så ikke publisere? Menyvalget (Del og "publiser som nettside") er det samme valget uansett om dokumentet er publisert eller ikke (altså en innstillingsmulighet). Jeg er helt enig i at dette er forvirrende, men slik har Google valgt å gjøre det. Jeg burde kanskje presisert dette i artikkelen. Endret 22. september 2009 av abene Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Poenget mitt er, at det står i artikkelen er at de som ikke ønsker at dokumentet skal være søkbart må først inn og publisere det og deretter gå inn og avbryte publiseringen. Mao står det at det krever en aktiv handling for å unngå at dokumentene åpnes for alle og hvermannsen. Om dette kun gjelder de som allerede har åpnet for søking så er det greit, men da må det spesifiseres i artikkelen, men da forstår eg ikke hvorfor de skal publisere først(siden dokumentet allerede er publisert). Lenke til kommentar
abene Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Poenget mitt er, at det står i artikkelen er at de som ikke ønsker at dokumentet skal være søkbart må først inn og publisere det og deretter gå inn og avbryte publiseringen. Mao står det at det krever en aktiv handling for å unngå at dokumentene åpnes for alle og hvermannsen. Om dette kun gjelder de som allerede har åpnet for søking så er det greit, men da må det spesifiseres i artikkelen, men da forstår eg ikke hvorfor de skal publisere først(siden dokumentet allerede er publisert). Jeg har nå omformulert artikkelen slik at dette kanskje er litt klarere nå? Men, det er flere brukere (bl a i Google forumet) som har reagert på flere uklarheter rundt denne saken, så du er ikke alene. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Holder meg til MS Office som trygt lagrer dokumentene mine kun der jeg vil.... Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Holder meg til MS Office som trygt lagrer dokumentene mine kun der jeg vil.... Ja, for MS er 100% til å stole på og meget gode på personvern og sikkerhet. Misbruk av makt fra den kanten er helt utenkelig. Lenke til kommentar
moft Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 geez , hva slags BS sak er dette `? det blir søkbart hvis du har bestemt at det skal være *public* - hva er det å gneldre om her? Det er som å si "dokumenter blir offentlig... hvis du lager webside av dem" ... BS-"nyhet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå