Gå til innhold

Mitt reisebrev fra Phnom Penh, Kambodsja

Anbefalte innlegg

Hei

Kona og jeg var på tur til Vietnam og Kambodsja i påsken iår. Her er siste del av reisebrevet og denne gangen er det altså snakk om Phnom Penh, hovedstaden i Kambodsja. Ikke akkurat en turistdestinasjon og byen har ikke så mange attraksjoner som andre byer. Men vi fikk iallefall oppleve en by som feiret nyttår men folk og liv i gaten som minnet litt om 17. mai her hjemme. Steder som torturfengselet Tuol Sleng S-21 og killing fields minnet oss om den tragiske fortiden som landet har med Pol Pot og Khmer Rouge. Vel, her er reisebrevet med bilder og videoer: http://gardkarlsen.com/Phnom_Penh_Cambodia_trip_report.htm . Jeg håper at det kan gi et inntrykk av hvordan vi opplevde byen :-)

View_to_Royal_Palace_Phnom_Penh_tn.JPGprisoner_photos_Tuol_Sleng_tn.JPGSkulls_at_killing_fields_tn.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes også det er veldig fint at noen tar seg bryet med å fortelle og presentere så bra som Gard gjør. Her har han virkelig lagt ned mye arbeid.

Han gir masse av inspirasjon til oss andre her som liker å reise og også konkrete tips som er veldig nyttige. Jeg har i alle fall fått fantastiske opplevelser som jeg ikke ville fått uten tipsene han kommer med.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for tilbakemeldingen. Det er alltid kjekt å høre at noen setter pris på arbeidet som er lagt ned. Jeg poster her for å dele mine opplevelser med andre og jeg håper det kan være til nytte for andre som skal reise til f.eks. Phnom Penh. Men det er fullt lovlig å stille spørsmål rundt turen min til Kambodsja så skal jeg gjøre mitt beste for å svare :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...