Thor. Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei. Igår kom pakken med Promise SATA 300 TX4 4P sata kontrolleren. Men det viste seg at jeg MÅ installere via floppy selv om jeg "bare" skal legge inn drivere rett i maskina. Tingen er det at i instruksjonsboken så er det tydelig at jeg kan installere driveren bare jeg får pakket den ut, men utpakkingsløsningen de bruker krever at jeg har en diskettstasjon med diskett i. Existing InstallationAfter installing the SATAII150 or SATA300 Serial ATA Controller card and rebooting your system, Windows XP setup will show a “Found New Hardware” dialog box. 1.Insert the driver diskette into the A:\ drive. 2.Choose Install the software automatically and press the Enter key. 3.Choose Windows Promise SATAII150/SATA300TX2plus [or TX4] IDE Controller from the list that appears on screen, and then press the Enter key. 4.If using a driver that has not been digitally signed by Microsoft, you will be asked if you want to continue the installation. Click Continue anyway. 5.When the New Hardware Wizard has finished installing the SATAII150 or SATA300 driver, click Finish. Så det jeg håpte på var at driverfilene som Windows trenger blir pakket ut på disketten og at disse da kan brukes uten diskett. Kan noen av dere gjøre dette for meg ettersom hverken jeg eller noen i mitt område har diskettstasjon? Kopi av hele CD-en: http://dump.no/files/1f64708b209a/PROMISE.zip Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Driveren som ligger i din .zip fil er sata_tx_series_windrv_whql_1.00.0.31.exe Dersom du ser her så finner du den nyeste drivern: SATA300TX Series Windrv 1.00.0.39(embed signed).zip som du enkelt unzip'er til ønsket katalog, og forteller til "Found new hardware" wizzarden hvor den finner nødvendige filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå