Gå til innhold

[Løst]Ta bilde hvert 5 min

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min far skal rive ned en hytte på fredag, da skal vi begge jobbe. Og jeg hadde tenkt til å ta et bilde hvert 5 min, uten å stoppe å jobbe. Finnes det noen program på pc som kan gjøre dette eller finnes det en måte i det hele tatt!?

Ja, jeg vet jeg kan gå å ta bilde selv. Men det er det jeg IKKE skal.

Takker for svar!

PS! Jeg vil gjerne ha et svar innen Torsdags kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket kamera har du? Uten å vite dette er det komplett umulig å si nøyaktig hva du trenger!

Hvis du skulle ha Nikon D300/D700/D3/D3x så har du innebygd intervallfunksjon. Hvis du har noe annet kan du kjøpe fjernkontroll med intervallfunksjon - fra tusenlappen og oppover.

Regner ikke med at du har tilgang på strøm så alt for lenge via PC så det ville jeg droppet inntil videre at jeg vet hvilket utstyr du har.

Lenke til kommentar

Dette kan avhengig av hvilket kamera du har være meget enkelt. Mange kameraer har innebygd intervallfunksjon der du kan velge tid mellom bildene og hvor lenge kameraet skal holde på. Både Canon G3 og G10 hadde slik funksjonalitet. Regner med at dette er ganske vanlig på andre kameraer også, i alle fall Canon sin produktlinje.. Du får se i manualen til ditt kamera, evt leite rundt i opptaksmenyen.

Lenke til kommentar

Alle kameraer kunne hatt innebygget intervallfunksjon. Det er bare slik at det er mer penger å tjene på å utelate den funksjonen fra alle andre kameraer enn proffkameraene, og selge det som ekstrafunksjon til blodpris til de amatørene som vil prøve.

Unhelpful reply fra min side.

Bruk CHDK. Det skal fungere for det du vil gjøre, og er 100% gratis.

Lenke til kommentar
Jeg tror det følger med software til kameraet som gjør det samme som Camera Control til Nikon. Sjekket cd-en som fulgte med?

Nei.

Et problem. Har en Canon PowerShot S5 IS...

No problem.

Hva har det med det programmet å gjøre?

Jeg har funnet ut av det! YAY ^^

Slapp av folks... :p

Endret av dsbmaster
Lenke til kommentar
Jeg tror det følger med software til kameraet som gjør det samme som Camera Control til Nikon. Sjekket cd-en som fulgte med?

Nei.

No problem.

Hva fant du ut, ble nygjerrig jeg?! :D

Lenke til kommentar

Nei.

No problem.

Hva fant du ut, ble nygjerrig jeg?! :D

Hehe, men nå trenger jeg en lader til kamera! OMFG!

Noen som har en lader til Canon PowerShot S5 IS (eller S3) jeg kan låne i morgen? Laderens modell nr: CA-PS700, hvis ikke den laderen så se om du har en lader med 7.4V output.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...