Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste halogenlys? Tips?

Mikkeey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sansynligvis fordi de ikke kjente til hva du egentlig snakket om, og trodde du mente 100W-pærer.

Jeg har fått bekreftet teorien din, og jeg har nå spurt dem på nytt. Bytte til Xtreme-power skal ikke være noe problem. Dette har jeg fått vite av tre forskjellige folk på 2 forskjellige Ford forhandlere.

På grunn av bruktbilgaranti på bilen er jeg ekstra forsiktig med å bytte deler, uten at jeg vet at de er godkjente.

Lenke til kommentar

100W-pærer kødder man selvsagt ikke med. Har ingenting å gjøre i lykter for bruk på vei. Det samme gjelder jo da ikke-godkjente produkter.

Når det gjelder godkjente produkter, så er altså tydeligvis vet både X-treme Power og Nightbreaker godkjent etter akkurat samme krav som de pærene som ble levert med bilen. Det betyr at de pærene regnes pr. definisjon som "akkurat samme greia".

Det som er viktig med pærer er 1) At de er godkjent, og 2) at de har UV-filter. Begge disse kan sjekkes ved å bare se i sokkelen til pæra. Dersom det står en e og/eller en E med firkant eller ring rundt betyr det at punkt 1 er oppfylt. Det skal også stå en U et sted i nærheten som betyr at pæra har UV-filter. Uten UV-filter blir plastlykter gule over tid, men derfor skal man lete litt for å finne godkjente pærer som ikke har UV-filter.

Lenke til kommentar
Sansynligvis fordi de ikke kjente til hva du egentlig snakket om, og trodde du mente 100W-pærer.

Jeg har fått bekreftet teorien din, og jeg har nå spurt dem på nytt. Bytte til Xtreme-power skal ikke være noe problem. Dette har jeg fått vite av tre forskjellige folk på 2 forskjellige Ford forhandlere.

Var ute for det samme med en Renault Megane ll. Dette er en bil det er totalt umulig å bytte pærer på selv, så jeg spurte på Bilia om de kunne bytte til Osram Night Breaker for meg da jeg skulle ha den på service. Problemet var bare at jeg formulerte meg dårlig, og sa noe sånt som "Kan dere få satt inn de pærene som ligger i hanskerommet for meg?"

- Svaret jeg fikk var nei, sånt ville de ikke ha noe som helst med å gjøre. Kundemottakeren hadde da tolket det slik at jeg ville ha de til å montere xenonpærer for meg, men etter å ha forklart meg bedre var det selvsagt ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nå bestilt meg nye lyspærer til bilen, og forventet leveringstid var 5-7 dager. Jeg håper på å få dem til neste helg. De på verkstedet fant ingen feil på lyktene mine, men sa at det kunne være lurt å bytte ut pæren da den blir dårligere etter å ha blitt brukt en stund.

Dersom dere ønsker det kan jeg forsøke å få lagt ut før og etter bilder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...