Gå til innhold

Får ikke koblet opp tråløst internett

Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp trådløst nettverk. Men får ikke tilgang til internett. Er en Siemens Gigaset SE551 router. Internettet fungere når jeg drar kabel fra modemet til pc-en. Men får ikke det når jeg drar kabel fra modem til router og til PC. Noe som virker veldig rart.

Får heller ikke opp noe trådløst. Finner det trådløse nettet, men er ikke internett kobling. Lyser ikke online på routeren, men på modemet. Har satt routeren til dynamisk ip. Har get som internettleverandør.

Er det noen som har noen gode ideer på feilsøking. Takker for alt av svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe kjenskap til Siemens router(bruker bare Dlink) men jeg tipper at du skal få routeren til å virke hvis du bare gjør akkurat det som står i bruker håndbok som alltid er med routeren(samt en setup CD).

Holder på å sette opp trådløst nettverk. Men får ikke tilgang til internett. Er en Siemens Gigaset SE551 router. Internettet fungere når jeg drar kabel fra modemet til pc-en. Men får ikke det når jeg drar kabel fra modem til router og til PC. Noe som virker veldig rart.

Får heller ikke opp noe trådløst. Finner det trådløse nettet, men er ikke internett kobling. Lyser ikke online på routeren, men på modemet. Har satt routeren til dynamisk ip. Har get som internettleverandør.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe kjenskap til Siemens router(bruker bare Dlink) men jeg tipper at du skal få routeren til å virke hvis du bare gjør akkurat det som står i bruker håndbok som alltid er med routeren(samt en setup CD).

Har gjort akkurat slik det står i manualen. Har automatisk IP på den trådløse nettverkstilkoblingen og satt opp nettverket på selve routerinnstillingene. Men får bare lokal tilkobling og ikke internett.

Lenke til kommentar
Slå av modem noen minutter og ha nettverkskabelen tilkoblet routeren.

GET har lease på nettverkskort, slik at den husker hvilket kort den skal fungere mot.

Dette nulles ut ved å slå av modem en stund eller resette modemet.

Takk for svar. Har prøvd dette, men hjelper desverre ikke. Noen andre måter å feilsøke på? Ved dynamisk IP, skal da standard gateway, ipv4 og dns ha samma adresse?

Lenke til kommentar

Hvis du mener ut av routeren din, så skal det være f.eks

192.168.x.y IP

192.168.x.1 gateway

192.168.x.1 DNS

Prøvde du å resette modemet? Du gjør dette ved å stikke inn en pennespiss bak i det lille hullet i ca 10 sek til lampene foran blinker/slukker.

Hva heter modemet fra GET? Hvis de har begynt å levere routermodem så kan det være konflikt med din routers IP som er problemet. Har du samme IP ut av begge boksene vil det bli krasj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...