peih Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei, Jeg bruker en Dlink DIR 635 router for å dele internet for 3 dataer, en bærbar med Vista, en bærbar med Ubuntu linux og en PC med både XP Home(med service pack 3) og Ubuntu. Alt fungerte bra til jeg byttet security mode i routeren fra WEP til WPA. Mine to bærbar virker like bra som før, men jeg får problem med min PC når jeg kjører XP fordi XP på en eller ennen måte ikke "kjenne" at krypteringen i routeren har blitt WPA og ikke lenger WEP. Derfor klarer XP aldri å koble til routeren. (Når jeg kjører ubuntu, virker alt bra). På liste av Tilgjengelig trådløst nettverk, står det slik : (for eksempel) nettverk1 sikkerhetsaktivert trådløst nettverk nettverk2 sikkerhetsaktivert trådløst nettverk(WPA) min_egen_router sikkerhetsaktivert trådløst nettverk Hvis jeg klikker på nettverk2, så min XP kobler med en gang, og ber om passord (selvfølgelig jeg har ikke), men når jeg klikker på min_egen_router så viser det en melding : koble til det trådløst nettverk og bare står der. Dette viser at min PC (jeg bruker kortet : belkin F5D7000 wireless G desktop card) klarer å koble til et nettverk med WPA kryptering men hvorfor klarer den aldri å koble til min egen router?? Er det noe problem mellom XP Home SP3 og Dlink DIR635 ?? Noen som har løst eller kan løse dette problemet!? Help meg å fikse det. Takk for råd Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Støtter nettverks kotet på xp maskinen din wpa? Tror dette det er det første du bør sjekke, men kan også være enn rekke andre problemer. Lenke til kommentar
peih Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Støtter nettverks kotet på xp maskinen din wpa? Tror dette det er det første du bør sjekke, men kan også være enn rekke andre problemer. Ja, jeg tror kortet mitt støtter wpa, fordi det er ikke noe problem når jeg kjører ubuntu. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Bruker du windows xp sitt wireless program eller har du eget til nettverkskortet ditt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Bare til informasjon så har jeg samme dlink (DIR-635) og har kjørt XP SP2 og SP3 i en liten evighet med WPA (bærebare m/trådløst fra både Lenovo Fujitsu og HP) . Så jeg tror neppe det hverken er dlink ruterens "feil" eller XP/SP3 sin "feil" i ditt tilfelle. Ruter settings på wireless setup jeg har er: Security Mode : WPA Personal WPA Mode : Auto (WPA or WPA2) Cipher Type : TKIP and AES Endret 22. september 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå