tomsi42 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Bruker: tomsi42 Brennvidde: 50mm 35mm Deltakernivå: Pingle Kandidat Utstyr: Canon EF 35mm f/2, Olympus ZD 35mm f/3.5 og Olympus XA Tilleggsutfordring: Ta bilder av ting med hull i edit: Etter en runde i tenkeboksen, så har jeg ombestemt meg og satser på 35mm istedet, da jeg får litt flere muligheter. Brukte også 35mm i 2007, men da som uoffisiell etteranmeldt deltager. edit 2: Med hull, så tenker jeg ganske vidt, så det er ikke alltid dere vil være enig; tror jeg Tom Endret 6. oktober 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 1. Vinsmaking i Mosel Et av høydepunktene på våre ferieturer i Tyskland, er å komme til Moseldalen og smake de nyeste vinene til vår faste vinbonde. E-620 + 35mm @ 1/15s, f/4, ISO 640 Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fine linjer, men kanskje litt kraftig gulfarge på vinen - eller var det pærejuice? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Fine linjer, men kanskje litt kraftig gulfarge på vinen - eller var det pærejuice? Er nok mest fotografen som leker seg med ny bildebehandlingprogramvare Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 4. Godt fotfeste. Det står et monster av en landbruksmaskin ute på jordet ovenfor huset. Riktig så festlige farger. E-620 + 35mm @ 1/100s, f/5.6, ISO 500 Tom Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Vinsmaking er Viel Spaß! Beste er at en del tyskere er durkdrevne på å lage vin også. Men jeg hadde forventet bilde av en tysk pige bærende på noen liter øl, må jeg innrømme. Traktorer et cetera har jeg ikke mye greie på, men jeg har alltid lurt litt på hvorfor de har Fisher Price-farver på lekene sine. Fint motiv var det i alle fall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Vinsmaking er Viel Spaß! Beste er at en del tyskere er durkdrevne på å lage vin også. Men jeg hadde forventet bilde av en tysk pige bærende på noen liter øl, må jeg innrømme. Særlig når det er 3 tørre, 3 halvtørre og 6 søte å velge i mellom. Dvs. de rimeligste vinbonden lager, nekter han oss å smake. Det holder ikke god nok standard for vår kresne gane Piker med øl i lankene må komme i andre tråder da jeg forlot München den 30.9 Traktorer et cetera har jeg ikke mye greie på, men jeg har alltid lurt litt på hvorfor de har Fisher Price-farver på lekene sine. Fint motiv var det i alle fall. Det er vel for at de skal synes godt i terrenget, slik at de ikke blir feilidentifisert som elg, rådyr eller noe lignende. Tom Lenke til kommentar
arela Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tøft bilde av den skurtreskeren (tipper jeg) - hippy hippy shake. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 1. Vinsmaking i MoselMer antydende enn vanlig fra deg. Nesten litt småabstrakt. Digg. 4. Godt fotfeste.Minner stygt om John Deere skurtresker. Fisher-Price, som ble nevnt, var en god beskrivelse. Du har i alle fall fått frem de voldsomme kontrastene her. Velkommen tilbake etter å ha trent bicepsen i teltene. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg vil også ha en fast vinbonde ... hvordan får man tak i det ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg vil også ha en fast vinbonde ... hvordan får man tak i det ? Det er enkelt. Reis et par ganger i Moseldalen. Stikk innom de små landsbyene; der besøker du de små weingut'ene og smak på vinen der. Husk å smak på de dyrere vinene. Ikke den billigste. Og prøv tørr, halvtørr og søt. Etter et par-tre slike besøk, så har du funnet en som passer deg bedre enn de andre.Så er det bare å lage en unnskyldning for å besøke de hvert år. Da har du "din" faste vinbonde Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 5. It came from outer space. Det kommer nok til å komme en del makro og nærfoto i denne tråden ... E-620 + 35mm @ 1/40s, f/5, ISO 1600 Tom Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tøft og annerledes motiv. Synes stor blender passet fint her. Er det et kumlokk? Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det siste bildet irriterer meg - men kun fordi jeg ikke skjønner hva det er. Kumlokk? Passe abstrakt ble det ihvertfall, og herlig belysning. Sikkert egnet for storformat på veggen:) Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 5. It came from outer space. Denne var rå! Det beste til nå Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Liker motivet - hva er det? Her er soundtrack, i alle fall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Fælt så mange som lurer på hva dette er . Trodde noen hadde sett det med en gang; det er toppen på en WD MyBook ekstern harddisk. @Trondster - stilig soundtrack - passer perfekt. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dagens var tøft. Perfekt utsnitt og bra valg av dybdeskarphet. Refleksen gjør at den ser metallisk ut. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Trodde noen hadde sett det med en gang; det er toppen på en WD MyBook ekstern harddisk.Hvordan skal vi kunne se det da, vi har jo bare WD Passport vi dødelige. Og det sér ganske metallisk ut ja. Flott utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå