Gå til innhold

Tråden om spillet: Demon's Souls

whaley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et spm til den flyvende dragen i 1-2, kanskje en liten spoiler:

Er det mulig å ta ned den røde dragen med bare soul arrow? Jeg har ikke nok STR til å bruke buen.. Vet ikke om jeg orker å farme souls kun for å booste STR til 18 akkurat nå.

Det gikk veldig greit å bruke soul arrow i går :) Tok litt tid da men, fin reward i form av winged spear, flame shield og ca 20k souls.

Lenke til kommentar

King Allant:

Stjeler han stats fra deg? Jeg mistet 10 endurance og 10 vitality. Jeg går utifra at jeg ikke får dette tilbake. Siden jeg ikke har mistet soul level så går jeg også utifra at jeg nå må betale dobbelt så mye for de statsene? ettersom de var billigere før

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
noen spørsmål:

Er det i det hele tatt mulig å ta han bossen som dreper deg i tutorialen? Mener han kjempen...

Hvordan selger jeg ting?

Hvor ser jeg levels? Har trent meg 1 gang hos hu kjerringa i Nexus.

Ja, tror du kan ta han..Men det har vel egentlig ikke noe å si, du havner i Nexus læll :)

Du kan ikke selge ting, så alt du ikke trenger kan du legge bort til Stockpile Thomas, evt pælme det fra deg..

Levels ser du ved å gå på start knappen, velg "status" og du vil se hvilken Soul level du er :) Jeg er ca lvl 24-25 nå, og holder på med 2-2

Forresten, hvis du vil co-ope må du bare si fra ;) psn whaleybros777

Endret av whaley
Lenke til kommentar

Tror du møter en drage-gud, eller noe som dreper deg i en cutscene, hvis du slår bossen som dreper deg i tutorial'en.. :)

Litt morsomt, Martin som leverte en skikkelig klagehymne om spillet i PSNation når det først kom ut i Japan, han hadde bl.a. restartet spillet tre ganger fordi han ble drept av han i bossen tutorial'en..

Han hadde næmlig hørt at spillet var vansklig, men han trodde ikke det skulle være _så_ vansklig.. :p

- Han fant ut at han måtte næsten gi spillet en ny sjanse nå, siden alle så ut til å like det så godt i USA.

Det var forresten Mark som skrev reviewet av spillet i PSNation, det fikk en A.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
noen spørsmål:

Er det i det hele tatt mulig å ta han bossen som dreper deg i tutorialen? Mener han kjempen...

Hvordan selger jeg ting?

Hvor ser jeg levels? Har trent meg 1 gang hos hu kjerringa i Nexus.

Ja, tror du kan ta han..Men det har vel egentlig ikke noe å si, du havner i Nexus læll :)

Du kan ikke selge ting, så alt du ikke trenger kan du legge bort til Stockpile Thomas, evt pælme det fra deg..

Levels ser du ved å gå på start knappen, velg "status" og du vil se hvilken Soul level du er :) Jeg er ca lvl 24-25 nå, og holder på med 2-2

Forresten, hvis du vil co-ope må du bare si fra ;) psn whaleybros777

Litt teit at man ikke kan selge ting, hva er da vitsen med å ha en soul verdi på ting i inventory? (skjønner at man må ha det når man skal kjøpe ting...)

Så soul-level har ingenting å si egentlig? Har ikke merket noen som helst forskjell på lvl 1 og 11 som jeg er nå.

Tror du møter en drage-gud, eller noe som dreper deg i en cutscene, hvis du slår bossen som dreper deg i tutorial'en.. :)

Litt morsomt, Martin som leverte en skikkelig klagehymne om spillet i PSNation når det først kom ut i Japan, han hadde bl.a. restartet spillet tre ganger fordi han ble drept av han i bossen tutorial'en..

Han hadde næmlig hørt at spillet var vansklig, men han trodde ikke det skulle være _så_ vansklig.. :p

- Han fant ut at han måtte næsten gi spillet en ny sjanse nå, siden alle så ut til å like det så godt i USA.

Det var forresten Mark som skrev reviewet av spillet i PSNation, det fikk en A.

Hvem er Martin og Mark? :p

Fant foresten en youtube som viser hva som skjer når man dreper tutorial bossen:

Etter å ha sett den prøvde jeg på det samme selv, klarte å dodge noen angrep og gjøre litt skade, men døde etterhvert.

Lenke til kommentar

Fikk spillet i posten fra VGP i dag. De hadde satt varens verdi til $20 slik jeg spurte om, så slapp toll/moms. :D Prøvde spillet i en liten time før i dag og det virket vanvittig bra. Alt var veldig enkelt helt til jeg plutselig møtte en fyr som drepte meg på ett angrep.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Kommet meg opp på soul level 20 nå, og er i konstant mangel på souls for videre leveling, samt oppgradering av equipment.

Si meg når får man spells? Jeg har fått tak i en stake av noe slag (catalyst?)

I hvilken rekkefølge anbefales det å ta brettene?

Jeg tok 1-1, 1-2, så 2-1 (1-3 er jo stengt). Stoppet på bossen i 2-1 da han var litt for tøff, og prøvde meg litt på 3-1 der jeg fort ble paralysa og spist opp av en slag mindflyer sak!

Foresten angående dragene på 1-1:

Tenker på den seksjonen de ligger og vokter på en skatt.

Etter at jeg var ferdig med 1-2, var jeg i beita for healing powers, så løp igjennom 1-1 igjen, og da var dragene borte!

Det var bare å gå og pelle opp skattene der. Er dette normalt?

Fikk meg ett snasent skjold som jeg ikke kan bruke enda da det krever 22 i STR

Lenke til kommentar
Kommet meg opp på soul level 20 nå, og er i konstant mangel på souls for videre leveling, samt oppgradering av equipment.

Si meg når får man spells? Jeg har fått tak i en stake av noe slag (catalyst?)

I hvilken rekkefølge anbefales det å ta brettene?

Jeg tok 1-1, 1-2, så 2-1 (1-3 er jo stengt). Stoppet på bossen i 2-1 da han var litt for tøff, og prøvde meg litt på 3-1 der jeg fort ble paralysa og spist opp av en slag mindflyer sak!

Foresten angående dragene på 1-1:

Tenker på den seksjonen de ligger og vokter på en skatt.

Etter at jeg var ferdig med 1-2, var jeg i beita for healing powers, så løp igjennom 1-1 igjen, og da var dragene borte!

Det var bare å gå og pelle opp skattene der. Er dette normalt?

Fikk meg ett snasent skjold som jeg ikke kan bruke enda da det krever 22 i STR

Spells kan du kjøpe av en fyr i Nexus. Han skal sitte bak en av veggene. Bare prat med alle så finner du han. Han har bare svake spells, for sterkere må du redde en fyr fra 3-1.

Brettene bare tar jeg hulter til bulter. Om det er en bane jeg synes er vanskelig, prøver jeg på en annen. Men det er vel egentlig anbefalt å ta alt i rekkefølge, antar jeg.

De dragene skal være der helt til du "beseirer" de, så det må være en form for glitch.

SomeKindOfMonster: Bare bestill fra videogamesplus.ca, er 200kr billigere uansett.

Lenke til kommentar
Spells kan du kjøpe av en fyr i Nexus. Han skal sitte bak en av veggene. Bare prat med alle så finner du han. Han har bare svake spells, for sterkere må du redde en fyr fra 3-1.

Er en fyr som sitter i Nexus med noen bøker rundt seg, han nekter å prate med meg.

Flere spørsmål:

Black/White Tendency:

Hva er greia her egentlig? Hvorfor lønner det seg å ha det ene vs det andre vs Nøytral?

Til nå har jeg gitt beng i det.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Er en fyr som sitter i Nexus med noen bøker rundt seg, han nekter å prate med meg.

Flere spørsmål:

Black/White Tendency:

Hva er greia her egentlig? Hvorfor lønner det seg å ha det ene vs det andre vs Nøytral?

Til nå har jeg gitt beng i det.

Mener å tro at det er bedre loot-drops på svart tendency, men sjeldnere loot-drops, og alle fiendene blir _enda_ vanskligere å drepe. I tillegg så er det våpen/utstyr som bare kan brukes på svart/hvit tendency.

Også enkelte folk dukker bare opp i Nexus dersom du har riktig tendency. :-/

Har gitt beng i hele greia jeg også, så det er sikkert ikke så dumt å dobbeltsjekke i wiki'en.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Apropo black tendency:

Demon's Souls Gets Even Harder For Halloween

An ominous warning from Atlus indicates that online players of Demon's Souls for the PlayStation 3 will find the Demon's minions much more powerful on All Hallow's Eve.

The Kingdom of Boletaria is a pretty dark place, so reports of it growing darker over the Halloween weekend are disturbing to say the least. According to Atlus' Aram Jabbari, the tricks are getting tougher, but the treats will be worth it.

"Early reports from the Kingdom of Boletaria indicate that the Old One's power grows," announced Aram Jabbari, Manager of PR and Sales for Atlus, shuffling awkwardly under the weight of his full set of fluted armor. "We've discovered that the nefarious Demon will seek to descend the land in pure blackness on All Hallow's Eve. His minions will be more powerful, but the rewards for those who seek to challenge them will be greater as well. We don't know how long this dark tendency will last, but we do advise those prone to controller-into-LCD syndrome to proceed carefully."

Are you up to the challenge?

Herregud.. :D

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Tror du må telle i Nexus, ved første portal er 1-1, der hvor han fyren sitter i trappen, og så når du har drept første boss, og kommet til neste kan du gå inn i samme portal, på ett annet brett/checkpoint (altså 1-2, 1-3, osv) i samme portal, .. I portalen over er 2-1, og neste portal begynner 3-1.

Du kan også tallene referert med navn i guiden, under tips for nye spillere, eller på wiki'en.

Er litt usikker på om tallene som folk bruker til referanse, står i manualen, tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...