Gå til innhold

Tråden om spillet: Demon's Souls

whaley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp Demon's Soul CE i posten, i dag..

Første gang jeg har fått pakke i postkassen på en søndag, merkelig nok.. menmen.. klager ikke.

Sitter å ser i art-book'en nå, og hører på kirke-musikk-CD'en.

Oblivion var greit nok, hadde ett par nye ting, som det at du steg i gradene i de forskjellige guilds'ene, hadde ikke blitt gjort like bra før. :-/

Men også endel ting jeg ikke likte, som at alle monster var level 1 så lenge du er det, og at oblivion-tårnene litt vell lik, og ingen vits i å utforske.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Har ett par spørsmål om Demon's Soul (Ja, det er vansklig), og siden dette har utviklet seg til en Demon's Soul tråd, tar jeg dem her, i håp om at Patney eller andre eksperter kan hjelpe meg litt på vei:

(Ikke les spoilerene om du ikke har spillt endel lenger).

Etter at jeg har drept første boss...

Da tenker jeg på Phalanx - er det meningen at jeg skal fortsette i samme verden, altså videre inn i kammeret bak Phalanx, eller bør jeg gå i noen andre portaler i Nexus først, og bli litt tøffere?

Eller vil jeg bli slaktet enkelt andre plasser?

Fiendene i det området er egentlig greie nok, men den forbanna dragen, dreper meg avogtil på en eller annen løpetur i drageland.

Ellers så tabber jeg meg ut en eller annen plass, og finner ingen snareveier der..

Og etter 3-4 drage-platå så står det en 6-7 folk, og skyter i døren, og bak der igjen, tror jeg det er en rødøyd knight, den ene gangen jeg kom forbi de i døren så drepte han meg i ett slag.

Er jeg rett å slett for tidlig her, eller er det bare å stå på videre?

Spørsmål om Mausoleet på 1-1.

Leste ett tips om at man burde bruke Plague på han fyren der inne..

Det hørtes smart ut, men hvor får man tak i Plague?

Spørsmål om Nexus

Finner ikke noen plass å selge våpen og lignende dilldall, bare han deoposit-fyren, som passer på utstyret mitt.

Har lett endel i Nexus, men finner ikke noen salgsmann.

Har jeg oversett en person, eller er det ikke mulig å selge våpen/rustning o.l. i spillet?

Har kommet over to merchanter, men der kan jeg bare kjøpe.. :-/

Og hva er sticky-white stuff som blir referert til ett par plasser?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Har ett par spørsmål om Demon's Soul (Ja, det er vansklig), og siden dette har utviklet seg til en Demon's Soul tråd, tar jeg dem her, i håp om at Patney eller andre eksperter kan hjelpe meg litt på vei:

(Ikke les spoilerene om du ikke har spillt endel lenger).

Etter at jeg har drept første boss...

Da tenker jeg på Phalanx - er det meningen at jeg skal fortsette i samme verden, altså videre inn i kammeret bak Phalanx, eller bør jeg gå i noen andre portaler i Nexus først, og bli litt tøffere?

Eller vil jeg bli slaktet enkelt andre plasser?

Fiendene i det området er egentlig greie nok, men den forbanna dragen, dreper meg avogtil på en eller annen løpetur i drageland.

Ellers så tabber jeg meg ut en eller annen plass, og finner ingen snareveier der..

Og etter 3-4 drage-platå så står det en 6-7 folk, og skyter i døren, og bak der igjen, tror jeg det er en rødøyd knight, den ene gangen jeg kom forbi de i døren så drepte han meg i ett slag.

Er jeg rett å slett for tidlig her, eller er det bare å stå på videre?

Du kan velge selv om du vil fortsette der eller gå inn i hvilken som helst annen archstone. Men selv valgte jeg å gjøre ferdig det stedet, ettersom fiendene er ganske enkle der og dragen er lett å løpe forbi når man har gjort det nok ganger. Bossen i området er ikke noe problem bare man vet når han skal angripe så man får kommet seg unna. Han er spesielt enkel om du tilkaller flere spillere.

Spørsmål om Mausoleet på 1-1.

Leste ett tips om at man burde bruke Plague på han fyren der inne..

Det hørtes smart ut, men hvor får man tak i Plague?

Jeg har ikke tatt han enda siden vanlige angrep tar minimalt med skade, så jeg synes plague/poison høres ut som en strålende idé. Spesielt fordi han er så lett å unngå, så er vel bare å forgifte han en gang og vente. Et googlesøk lærte meg at å drepe bossen på 5-1 gir deg en sjelesten du kan bytte inn for en giftformel. Selv er jeg usikker på hvor godt dette vil funke for meg, ettersom jeg er en knight med kanskje 10 i magic. Kanskje det vil funke?

Spørsmål om Nexus

Finner ikke noen plass å selge våpen og lignende dilldall, bare han deoposit-fyren, som passer på utstyret mitt.

Har lett endel i Nexus, men finner ikke noen salgsmann.

Har jeg oversett en person, eller er det ikke mulig å selge våpen/rustning o.l. i spillet?

Har kommet over to merchanter, men der kan jeg bare kjøpe.. :-/

Finnes dessverre ingen selgere. Alt du vet du ikke skal ha er bare å kaste.

Og hva er sticky-white stuff som blir referert til ett par plasser?

Sticky white stuff sier seg selv da ;) Men spillet beskriver det som noe som midlertidig øker styrken på ditt "Right hand weapon". Mulig jeg husker feil.

Jeg skrev alt inni quoten din, men jeg skrev det i kursiv så du lett ser det.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Hvordan kom du deg til "Spørsmål om Mausoleet på 1-1"

Er det ved den store døren som er bevoktet av en kriger med røde øyne (han du får 2000 s for å ta?)

Det går ikke an å selge våpen.

Har du sett noe til Old King Doran? Han skal være på 1-1 men jeg kan ikke finne han.

Endret av Reshey
Lenke til kommentar
Hvordan kom du deg til "Spørsmål om Mausoleet på 1-1"

Er det ved den store døren som er bevoktet av en kriger med røde øyne (han du får 2000 s for å ta?)

Det går ikke an å selge våpen.

Har du sett noe til Old King Doran? Han skal være på 1-1 men jeg kan ikke finne han.

Old King Doran er vel i mausoleet. Og ja, det er bak han med røde øyne. Nøkkelen skal være nede ved der du redder han ene fyren som er "fanget" oppå et platå, om du vet hvor jeg mener. Det er hvertfall der jeg fant min.

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt kraftig knust på flere forskjellige måter i dag har jeg noen spørsmål:

Hvor får jeg spells?

Hva er beste måten å ta han ridderen med spyd/lanse i 1-1? Jeg er theif og dør ganske kjapt. Og hva med dragene som passer på treasures på toppen? Den ene dragen følger ikke etter meg lenger etter jeg åpnet gaten.

Hva slags stats burde jeg gå for som thief?

Jeg er level 17.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Tror jeg lar noen andre svare på det spm da jeg ikke har fått spillet ennå..

Forøvrig, siden det er mest Demon's Souls prat i denne tråden, burde topic kanskje endres til "Demon's Souls Tråden" eller noe lignende? Hvordan gjør man dette? Må en moderator fikse?

Jeg opprettet tråden, men ser ingen option for å endre tittel.

Lenke til kommentar
Etter å ha blitt kraftig knust på flere forskjellige måter i dag har jeg noen spørsmål:

Hvor får jeg spells?

Hva er beste måten å ta han ridderen med spyd/lanse i 1-1? Jeg er theif og dør ganske kjapt. Og hva med dragene som passer på treasures på toppen? Den ene dragen følger ikke etter meg lenger etter jeg åpnet gaten.

Hva slags stats burde jeg gå for som thief?

Jeg er level 17.

Du burde klare det som tyv hvis du ikke lesser på for mye rustning, og slikt. Halve av den mulige "equipped" vekten, så løper du kjappere og ruller bedre. Problemet er vel at hvis du ikke har et skjold med 100% motstand, og ganske høy utholdenhet, så bryter han igjennom forsvaret ditt veldig lett. Og å hoppe unna alle angrepene er ganske vanskelig. Tyv er vanskelig på grunn av det noen ganger.. så muligens.. noe magi, noen piler, eller noe slikt. Eller vent litt lenger, og få litt mer motstand og styrke. Eller less på noe ordentlig rustning og et skjold for anledningen, og se om du klarer å stå i mot.

Det er vel ikke egentlig noen spesielle egenskaper du må fokusere på for å spille en spesiell klasse. Hvis du går for en rapier og dolk, eller noe slikt, kan du fokusere på hit-points og utholdenhet. Kanskje du bruker magi isteden. Bue med fokus på dyktighet? Velg selv. :)

Den rød dragen kan du unngå hvis du har "purple shield", eller hva det var. Og det fins en ring som gir motstand mot ild et sted på 1-1. Veldig kjekt å ha senere og. Den blå dragen må du bare unngå, hvis du klarer..

Lenke til kommentar

Jeg spilte til 1-4 og ble ferdig med 2-3 ("Dragon God") i går. Tenker jeg begynner på 3-1 snart. Hver gang jeg møter de ridderne (Red Eyed Knight) så bruker jeg soul arrow. Vet ikke helt om characteren min kan kalles en "thief" lenger.

Er det noen som har kommet forbi 1-3 og vet hvor han merchanten Dregling er? Han flytter seg hele tiden, men etter 1-3 skal han visstnok bli på samme stedet. Jeg har skillet opp til 30 strength og tenker jeg kjøper Plate Armor nå, men aner ikke hvor han merchanten er.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

I dag dumpet Deluxe Edition ned i postkassa gitt :) Gleder meg til å teste det ut, men redd jeg ikke har mye tid før til helga.. Hvordan er det med online modus? Kan man joine psn friends eller er det random?

Hvis det ikke er random, noen som vil spille? :)

Lenke til kommentar

For å spille med andre må man aktivere blå stener som andre folk har lagt ut selv, alternativt så legger du ut en blå sten som andre kan aktivere. De blå stenene blir der du legger de, så alt du trenger for å spille med venner er å avtale litt.

Spillet er jo egentlig ikke et ordentlig coopspill, å spille med andre er mer et hjelpemiddel om du skjønner. Men man burde gjøre det så ofte som mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...