Gå til innhold

Tråden om spillet: Demon's Souls


whaley

Anbefalte innlegg

Sjefen i 2-1 er faktisk som eit vindkast om du bare bruker bogen, så den meldinga er nok bare tull. Har du forresten funni smeden der? Han er veldig viktig!

 

Uansett, sjefen i 2-2 er mykje tøffare enn 2-1. Magi frå 3-1 hjelper enormt der, så eg tilrår at du no gjer ferdig 2-1, går over til 3-1 (få med deg Sage Freke der!!!!) og så 2-2, og så 2-3. 2-3 er jo ikkje eit ordentleg nivå, bare ein sjef - og sjefen er like lett/vanskeleg uavhengig av utstyret eller nivået ditt.

 

Her er eit tips for 2-2: det finst ein hendig snøggveg til sjefen slik at du kan hoppa over nesten heile nivået. Nivået er enormt, men ikkje bruk snøggvegen før du faktisk har gjort ferdig heile nivået ordentleg, for det er mykje gode skattar der - særleg flammesverdet er verdt å få med seg. Men mykje av denne skatten er tungt som fy, så bruk Stockpile Thomas klokt før du går inn.

 

Og til sist: invester i vitalitet! Det er mykje, mykje, mykje viktigare enn du kanskje trur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjefen i 2-1 er faktisk som eit vindkast om du bare bruker bogen, så den meldinga er nok bare tull. Har du forresten funni smeden der? Han er veldig viktig!

 

Uansett, sjefen i 2-2 er mykje tøffare enn 2-1. Magi frå 3-1 hjelper enormt der, så eg tilrår at du no gjer ferdig 2-1, går over til 3-1 (få med deg Sage Freke der!!!!) og så 2-2, og så 2-3. 2-3 er jo ikkje eit ordentleg nivå, bare ein sjef - og sjefen er like lett/vanskeleg uavhengig av utstyret eller nivået ditt.

 

Her er eit tips for 2-2: det finst ein hendig snøggveg til sjefen slik at du kan hoppa over nesten heile nivået. Nivået er enormt, men ikkje bruk snøggvegen før du faktisk har gjort ferdig heile nivået ordentleg, for det er mykje gode skattar der - særleg flammesverdet er verdt å få med seg. Men mykje av denne skatten er tungt som fy, så bruk Stockpile Thomas klokt før du går inn.

 

Og til sist: invester i vitalitet! Det er mykje, mykje, mykje viktigare enn du kanskje trur.

Har fullført 3.1, klarer bare ikke 3.2 bossen.

 

Men re-roller jeg, fant så mange digge farming plasser, og vil spille en female character, er så mange bra armor sets i begynnelse for de.

:p

Lenke til kommentar

Fra en noob til en annen. Kos deg med spillet først, deretter les litt på netter hva slags class (alle kan lære seg magi/heal, det går bare på stats og gear)eventuelt build du ønsker å lage.

 

Prøv å unngÅ lese om hvordan man tar bossene:)

Jeg anbefaler å se videon " beginners guide to demons souls" på YouTube, det viser hvor de viktigste ringene er og noen enkle grinding plasser.

 

Fortell om din progress :)

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet før i dag, testet det litt, tar nok litt mer tid før jeg forstår alt, merker jeg. Noen tips til en noob?

..ta frem notatboka. Du kan rulle kjapt hvis du har "equip"-vekt på 1/2 av maks.. Alle fiendene har en eller annen svakhet - inkludert bossene. Hvis du går sakte, spesielt når du er gjennomsiktig, er du nesten lydløs selv i tung rustning. Ikke storm drageredet med en +1 tannpirker. Skjold har en stat som sier noe slikt som 80/100. Betyr du tar 20% skade av et angrep om du tar det på skjoldet. Det finnes skjold ganske tidlig som har 100/100. Det finnes fiender du ikke er sterk nok til å slå - "gå rundt", osv.

Lenke til kommentar

Innspel: Alle skjold har ein tridje, "skjult" stat - motstand mot eld. Ikkje spør meg kvifor, men det kjem altså ikkje opp på skjermen.

 

Purple Flame Shield er uansett best mot eld; bruk det mot Flamelurker.

Merkelig at det skal være så hemmelig med hva skjoldet kan gjøre :p

 

En enkel måte å ta den røde dragen i 1.2/1.1?

Bare skaffe en bra nok bue og fyre på?

 

Har soul ray, men har ikke så mye mana og spice.

Lenke til kommentar

Wow, endelig tok jeg king alliant, han var stress som faen!

 

Egentlig lett, men stresset over at han kan stjele en soul level av deg :)

 

Bare verden 2 og 5 igjen, så kommer jeg til endgame, og da kan jeg endelig sette demons souls på hylla :)

 

>Ble forresten ganske glad når jeg ble invadet 2 ganger i dag (var ikke klar over at man måtte være human form, + være i et område som man ikke har fullført ennå).

 

For da ble jeg uber white character tendency :)

Lenke til kommentar

..hvis du er online, blir "tendensen" justert litt rart. Fikk plutselig masse svart på kartet uten å gjøre noe igår. Andre ganger har alt blitt hvitt helt plutselig. Fant inngangen til skafottet helt tilfeldig på grunn av det. Helt konge. Ble skikkelig godt skremt..

 

Tror egentlig ikke at det er en skjult stat på skjoldet, forresten. ..hvis du oppgraderer et skjold du har hatt til et "dark" skjold så ser du hva som skjer. Basen for skade skjoldet kan ta går opp. Men skaden som går i skjoldet trekker mer utholdenhet (og det er mindre sjanse for at motstandere blir slått tilbake). Så jeg tror at purple-skjoldet bare har skikkelig høy base. Men det trekker utholdenheten veldig fort.

Lenke til kommentar

..hvis du er online, blir "tendensen" justert litt rart. Fikk plutselig masse svart på kartet uten å gjøre noe igår. Andre ganger har alt blitt hvitt helt plutselig. Fant inngangen til skafottet helt tilfeldig på grunn av det. Helt konge. Ble skikkelig godt skremt..

 

Tror egentlig ikke at det er en skjult stat på skjoldet, forresten. ..hvis du oppgraderer et skjold du har hatt til et "dark" skjold så ser du hva som skjer. Basen for skade skjoldet kan ta går opp. Men skaden som går i skjoldet trekker mer utholdenhet (og det er mindre sjanse for at motstandere blir slått tilbake). Så jeg tror at purple-skjoldet bare har skikkelig høy base. Men det trekker utholdenheten veldig fort.

Ahh ok.

 

Men nå har jeg rundet spillet :)

Vurderer om jeg skal gjøre NG+ seinere en gang.

 

Skal spille litt dark souls for min kamerat som har gitt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...