Gå til innhold

Tråden om spillet: Demon's Souls

whaley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har bestilt Demon's souls fra komplett nå og lurer på hvilke class jeg skal velge. Jeg vil ikke ha nå stort, tungt våpen som er veldig treigt å angripe med, men jeg har en følelse av at et stort skjold hadde vært en idé. Er det soldier jeg burde gå for da? Knighten er vel heavy og treig har jeg fått inntrykk av. :)

Class spiller ikke så stor rolle i Demon's souls, siden det bare avgjør hva du starter med. Du kan bruke souls(xp) på å utvikle characteren din akkurat som du vil etter det. Royal blir ofte anbefalt fordi det er en klasse som starter på soul level null , og gir deg en mana regen ring (fragrant ring) og en magic wand som du kan bruke til ranged offensive spells. Ring og magic wand kan selvfølgelig plukkes opp etterhvert i spillet, dersom du velger en annen class.

Et skjold (gjerne stort) er absolutt å anbefale. Jeg spiller med spyd og skjold. Det er en fin kombo, fordi du kan stikke med spydet, samtidig som du holder skjoldet oppe, 300-style. Spyd er også fint fordi slashing weapons ofte kan treffe vegger istedenfor fienden.

Mitt oppsett:

Winged Spear (oppgradert til Moon Winged Spear) + Purple Flame Shield (oppgradert) + light armor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har startet som royal.. noe som kanskje viste seg å være dumt fordi det er veldig enkelt, men pytt pytt, blir værre har jeg hørt :)

Er nå level 8 og lurer på hvilke stats som er å anbefale? Bør vel ta litt strenght i starten for å kunne bruke våpen? har bare 10 på str nå.. Fortsetter gjerne med en del spell casting, men kjekt å kunne slå fra seg i nærkamp iblant.

Bør man oppgradere våpen man har i starten?

Lenke til kommentar

Bør man oppgradere våpen man har i starten?

Kommer an på hva du bruker til å oppgradere med. Noen av de bedre oppgraderingstingene dropper omtrent bare fra crystal lizards, som forsvinner fullstendig fra spillet etter at man har drept dem et visst antall ganger.

* Each Crystal Lizard keep their own counter.

* At the start of game, set all Crystal Lizard counter to 1.

* If the crystal lizard is killed, decrease count by 1.

* If the crystal lizard escapes and dies (by falling off a ledge, for instance), decrease count by 1.

* If the crystal lizard escapes by burrowing, decrease count by 1.

* If a Boss in that world is killed, increase each Crystal Lizard count in that world by 1. For example, in World 2. If you kill all 3 Bosses. Each Crystal Lizard count = 4.

* If a particular Crystal Lizard counter is 0, it doesn't re-spawn.

respawn notes

* Don't forget after you kill the very last boss in each world, you are not finished with that world. Killing the last boss gives one more Lizard spawn for each, so you can go back and farm all that world's Lizards again.

* Loading the game (use the menu to Load the character you are playing now) revives all Crystal Lizards (and uses up +respawn count) but other enemies stay dead. This is a key strategy for catching Lizards in places where they are hard to approach without scaring them off (like 4-2), or if they are among other enemies. Get to it's location once and kill off any hostile locals, load the game and quickly kill the Lizard and loot, repeat until all the spawns are used up. Be aware this strategy does not work in the last boss level of each world, since loading the game in these places always starts you back at the boss level entrance, not where you reloaded!

Du kan selvfølgelig være heldig å finne et våpen som er verdt å oppgradere fullt ut i starten (fra Red Eye Knight f.eks.).

Edit:

Kort fortalt: oppgrader bare våpen du skal bruke midlertidig med ting det er lett å få tak i.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

takk for tips rata :)

Det skjønner jeg godt -iL-, steike bra spill jo!

FOrtsatt sinnsykt usikker på hvilke stats jeg skal kjøre, føler jeg trenger alt, men har vel lest at en skal fokusere på 2-3 stk?

Hvis du ikke er veldig interesert i min/maxing, så bare sleng på der du føler for det, det har iallefall jeg gjort, og lest minimalt med wiki's etc. Gjør spillopplevelsen større.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Tok en tur til Tower knight på NG+ med warrioren min med Meatcleaver, lava bow, PPS+8, Crescent(tror jeg? Lenge siden sist)knight sword osv. Visste hva som ventet meg på towerknight da jeg ble one-shotteet første gangen jeg entret rommet.

Vel, jeg ble oneshotta igjen da jeg løp høyre og rett frem som jeg syntes å huske jeg pleide gjøre. :D "Haha, for et spel" pluss rå latter kom fra denne karen da ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Hei folkens, noen her som har lyst å gi meg litt råd?

Har spilt ca 13 timer, er på soul level 40.

Hvis jeg har forstått level forklaringssystemet riktig, så har jeg fullført 1.1,1.2, er ved slutten av 2.1, men et hint sier jeg bør være minst soul level 100,

3.1,nesten 3.2 klarer bare ikke bossen, 4.1 ikke rørt, 5.1 hater jeg så jævlig.

Har følgende stats:

VIT10

INT18

END10

STR18

DEX14

MAGIC24

FTH16

LUCK10

Av utstyr har jeg

Epee Rapier, som var dårligere enn det jeg trodde.

Crushing Battle Axe +1, fungerer nogenlunde bra.

Steel Shield 2, dogder mer enn jeg blokker

Talisman of god

Silver catalyst

Venerable Sages Hood

-______________-Robe

-______________-Boots

Wizards gloves

Av ringer har jeg vanligvis på Cling Ring, fordi jeg ikke har oppgradert vitality, og jeg er så og si aldri human form. Den andre ringen kommer annpå situasjon, hvis det er ingen magic casters i nærheten bruker jeg den som booster magic power, men gjør at du får mindre magic defence, hvis ikke MP regen ringen, eller ekstra souls per kill ring.

Edit: Jeg har ingen mulighet å invadere eller hjelpe andre, ettersom det ikke funker, sikkert på grunn av ruteren, noe som jeg ikke gidder å tukle med akkurat nå (deler med en del andre) Og får dermed heller ikke utnytte noen form for world tendency eller noe sånt :(

Så, noen råd? :p

Skal jeg likså godt re-rolle eller?

Eller er det håp?

Glemte selvsagt spells og miracles:

Soul arrow selvsagt

Soul ray

Flame toss (trodde denne var ålreit, men sugde)

Enchant weapon, brukbar, god mot units som tåler melee godt.

Protection, brukbar

Men Warding er mye bedre

Heal og Antidote, angrer litt her, syns det går mye fortere med å spise gress enn heal. Har en mindre weapon slot også.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...