Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk uten passord krever passord

co2

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har et nett vi begge ønsker å være koblet til. Jeg har Vista x64 og han XP pro.

Tingen er at nettet ikke har passordbeskyttelse, hvorpå jeg kobler til uten problemer, mens han må skrive passord. Funker ikke å skrive ingenting eller 1234 etc.

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikker på at det trådløse nettverket ikke har passord?

Du merker ikke dette på din egen PC, hvis den allerede har vært tilkoblet 1 gang og det er satt opp "Koble til automatisk". Passordet blir HUSKET av PC-en, og behøver bare oppgis en gang. Passord på trådløse nettverk er noe man selv setter opp samtidig med kryptering av nettverket - og dette gjøres ofte samtidig med at ruter/modem settes opp.

Du kan sjekke dette i Vista (som du selv er tilkoblet med) ved å sjekke egenskaper for det trådløse nettverket:

Start --> Koble til --> (Trådløst nettverk) --> (du får en liste over nettverk) høyreklikke på rett nettverk --> Egenskaper.

Dette gir en dialog med 2 faner - "Tilkobling" og "Sikkerhet"

Hvis Sikkerhetstype er noe annet enn "Ingen godkjenning (åpen)" har du mest sannsynlig passord på nettverket.

Hvis nettverket er ÅPENT har du fått utelukket en av de vanligste årsakene, og da får vi heller kkonsentrere oss om oppsettet på den andre PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...