c-NOfx Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 har montert sentrallås i bilen min. den funker kjempebra. (ikke standar på bilen) Problemet er når jeg kobler til alarmen og dens fjernstyring. Har koblet alt riktig i følge instruksjonen, problemet er at Sentrallåsen kun låser 3 dører. den gjenstående døren er førerdøren. alle motorene til de 3 fungerende dørene er av samme type, men den til førerdøren er en control boks som åpner seg kun med nøkkel. altså, låsene reagerer når man vrir om nøkkelen i førerdøren, men jeg skal kunne åpne alle dørene med fjernkontrollen. så hva gjør jeg for at førermotoren i døren skal funke som de andre? Har sett på motoren og den har ingen knapper eller lignende for å switche om til normal fungsjon. Alarmen er en Thor som du kan finne koblingsskjema til HER (jeg har brukt koblingsskjema 4 for sentrallåsen) Sentrallåsen har jeg ikke link til pga at den er gammel. men det er en standar type hvor en motor kontrollerer alle de andre. kablene er av 2 stk signal som er linket via alle motorene, og fra førerdøren går det 1 + og 1 minus + de 2 signalkablene. disse strømkablene er koblet ut når jeg kobler sentrallåsen til alarmen, da får motorene strøm via den takk for alle svar Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) høres ut som problemet er at sentrallåsmodulen i førerdøren ikke klarer å ta imot et eksternt signal. får du opp alle dørene med å vri nøkkelen rundt i de andre dørene? har du målt signalspenningen som går mellom enhetene? kan du tegne opp hvordan du har koblet de to systemene sammen? ser nå at du har tegnet litt på det ene bildet i den tråden du lnker til. vis du har koblet det slik du har tegnet på bildet der så mangler du vel null lederen. du har signal som låser og signal som låser opp. men hva trenger sentral låsen din? siden du bare har 2 signal ledninger... den er vel enten spenning som hholder oppe eller motsatt... Endret 21. september 2009 av stich_it Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 høres ut som problemet er at sentrallåsmodulen i førerdøren ikke klarer å ta imot et eksternt signal. får du opp alle dørene med å vri nøkkelen rundt i de andre dørene? sentrallåsen reagerer kun hvis jeg vrir om nøkkelen på førerdøren. har du målt signalspenningen som går mellom enhetene? hm har ikke målt noe på spenningen, skriv eventuelt hvordan og fra hvilken motor. kan du tegne opp hvordan du har koblet de to systemene sammen? skal hive meg i tegningen Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Da har jeg tegnet Det man ser her er: Fra alarmen har jeg koblet gul og gul/svart til + på batteriet Orange og orange/svart til - på batteriet Hvit til grønn på fører motoren (minus) Hvit/svart til Grønn/svart på førermotoren (pluss) Da gjenstår det 2 kabler fra motoren som er + og - som egentlig skal til batteri, men er frakoblet nå som den allerede har strøm fra alarmen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 det virker på meg som problemet ditt ligger i sentrallåsen, spesifikt at styringen som sitter i førerdøren ikke tar i mot signal bare sender. du tegner sentrallåsen på en slik måte at den har 2 ledninger mens det for meg ser ut som alarmen kjører tre, har du forresten vurdert å forsøke å bytte rundt på trigger typen? positiv eller negativ trigger eller eventuelt positiv og negativ. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 det virker på meg som problemet ditt ligger i sentrallåsen, spesifikt at styringen som sitter i førerdøren ikke tar i mot signal bare sender. du tegner sentrallåsen på en slik måte at den har 2 ledninger mens det for meg ser ut som alarmen kjører tre, har du forresten vurdert å forsøke å bytte rundt på trigger typen? positiv eller negativ trigger eller eventuelt positiv og negativ. Alarmen kjører bare 2 ledninger (hvit og hvit/s) som skal være signal. på min forige bil monterte jeg samme alarm men da hadde bilen allerede fjernstyring, så da var det 3 ledninger ja. har også prøvd alle de koblingstypene. funket sinnsykt dårlig, positiv (kobling 1) og negativ (kobling 2) sprengte bare sikringer. mener jeg også prøvde og koble fra alarmen gul,hvit og orange til grønn på motoren og de resterende til grønn/s, da skjedde det ingenting når jeg trykte på kontrollen. Må jo være det at motoren ikke får noen form for signal for åpning og lukking før du manuelt gjør det med nøkkelen. men samtidig burde det jo gå å fikse dette på noen måte. eller kanskje jeg bare må kjøpe en ekstra motor? Synes det burde være en løsning takk for at du følger opp tråden Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg byttet Motor med en ut av bakdørene, så kjøper jeg en ny motor som er beregnet på fjernstyring fra Mobilsentrum.no kan linke den når siden deres er oppe. Hvordan koble Startsperren med relee som fulgte med alarmen En annen ting kanskje du vet er om hvordan man kobler startsperren. Hvis du ser HER så ser du nederst på venstre side Enigne power loop. Releet har disse ledningene: 2 grønn 1 gul 1 Hvit Jeg forstår det slik at 1 grønn på relee til + på coil 1 grønn på relee til Tenningsledning Gul på gul til alarm uniten Hvit på relee til andre enden av Tenningsledningen Er dette riktig? i så fall. er det så trykt å kappe ledningen som går til tenningen da? noen mer fornuftig forklaring på hvordan dette skal gjøres? Endret 22. september 2009 av c-NOfx Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) det du sier der høres riktig ut men jeg vet ikke hva som vil skje vis du kutter den hvite, er jo bare å koble den i fra og se hva som skjer vis du er nysgjerrig. *tillegg* det ser jo egnetlig ut til at den hvite slutter en krets sammen med den gule som vel kan se ut til at den lukker releet og dermed sender spenningen til coilen. vis jeg leser dette riktig. så vil fjerning av den hvite gjøre det slik at du ikke får start på bilen.(ser for meg at releet er koblet som NO) Endret 22. september 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå