Sk!ppy Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 hei. Jeg lurte på hva den svarte hånd jobbet og var for? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Den_svarte_h%C3%A5nd Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 takk! Enkelt svar på enkelt spørsmål Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Google er din venn. Prøv den før du spør neste gang da. Tok jo ikke et minutt fra du postet tråden, til jeg kom inn i tråden, og ga deg en link. Endret 21. september 2009 av Latias Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Jeg googlet, tro meg, Men feil søkeord :#. prøvde som "black+hand+first+world+war" - Litt for avansert Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) "...samt at de planla attentatet mot Franz Ferdinand." Stilig navn på gruppa, men de mislyktes veldig med attentatet mot Franz Ferdinand. De prøvde både med bomber som ikke gikk av og med skudd som ikke traff, såvidt jeg husker. En av attentatmennene skulle begå selvmord etterpå, så han svelget en tablett med cyanid og hoppet i elva. Men akk, cyaniden var for gammel så den virket ikke, og elva var bare 10 cm dyp! (Dette har jeg ledd en god del av.) Senere havnet Frans Ferdinands vogn ved en tilfeldighet foran Gavrilo Princip, og han benyttet anledningen til å skyte. Og bommet ikke. prøvde som "black+hand+first+world+war" - Litt for avansert Som oftest heter det World War I på engelsk. Endret 21. september 2009 av Frankline Lenke til kommentar
gardemayster Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Og det ironiske er at siden Princip(?) ble sulten startet både 1. og 2. verdenskrig(til en viss grad) edit: Han drepte kona til Ferdinand mens han var i gang. Endret 18. oktober 2009 av gardemayster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå