mjo101 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei. Har lagt ut nummeret mitt på finn da det er veldig lett å huske, men jeg lurer da på hvordan man gjør det hvis noen virkelig vil kjøpe det, hvordan overfører jeg nummeret på en annen osv.. ? Mjo10 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 det foregår ved vanlig eierskifte er snakk om bare en liten kontrakt og kanskje en portering Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 det foregår ved vanlig eierskifte er snakk om bare en liten kontrakt og kanskje en portering Joda, men hvordan overfører man et nummer til en annen ? vil jo gjerne at det ikke står mitt navn i telefonkatalogen da. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dersom de signerer på ein kontrakt og sender dette til operatøren, så skulle jo det nye namnet komme på plass, også i telefonkatalogen. Eg har aldri prøvd dette, men det kan jo hende at operatøren har eit standardskjema. Dersom du ringer kundesørvis får du nok greie på den eksakte prosedyren. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Prosedyre er: Du og kjøper signerer et eierskifteskjema og sender det til operatøren kjøper skal bruke. Er det samme operatør som deg vil nummeret bytte eier i deres interne systemer. Er det en annen operatør vil de overføre nummeret i ditt navn når de mottar eierskifteskjemaet ( for at det skal godkjennes av din operatør). Når det er overført til dem vil det registreres på kjøper. I begge tilfelle vil gulesider etc. oppdateres automatisk. De henter data fra operatørene noen ganger i mnd. Den trykte telefonkatalogen får du ikke gjort noe med - før den gis ut på nytt Lenke til kommentar
kristinp Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er det mulig å selge nummer sitt til utlandet? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Er det mulig å selge nummer sitt til utlandet? Selvføgelig om noen vil bruke et norsk nummer i utlandet med de dyre priser de innebærer. Om du lurer på om det kan porteres ut til en utelandsk operatør, så er svaret nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå