Xandathrii Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei. Jeg har akuratt hatt problemer med min pc da jeg har prøvd å kjøre 2 skjermer på likt tidligere, men nå har jeg kun 1 skjerm, å den fungerer. problemet nå, er at rett etter oppstart av Windows Xp, blir skjermen svart, dvs, bakgrunnen blir svart, men mus-pekeren kan fortsatt brukes. Jeg har prøvd det meste her, slik som ctrl-alt-delete for å komme til oppgavemenyen.o.l uten at noe skjer. Kan dette skyldes de gamle instillingene jeg hadde i windows da jeg kjørte 2 skjermer? At skjermen står stilt feil? Jeg rakk å komme meg inn på egenskapene på desktoppen, og fikk identifisert skjermen ,som nr.1 , men så rakk jeg ikke mer før skjermen ble svart igjen.. Hva kan jeg gjøre? Hilsen desperat og sliten pc-amatør Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Skjer det samme hvis du trykker F8 i oppstart, og velger sikkermodus, er dette en stasjonær(har du prøvd begge skjerm utgangene) eller en bærbar pc? Syns også dette lignet litt på et virus jeg var borti for 1 år siden! Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Skjer det samme hvis du trykker F8 i oppstart, og velger sikkermodus, er dette en stasjonær(har du prøvd begge skjerm utgangene) eller en bærbar pc? Dette er en stasjonær og jeg har ikke prøvd F8 og sikkermodus , men jeg har tenkt tanken. Jeg har ikke prøvd begge utgangene enda. Syns også dette lignet litt på et virus jeg var borti for 1 år siden! Huff da, er redd for at det kan være det her også, men håper på å kunne få lurt meg rundt denne "feilen" og få rettet det opp uten og måtte formatere eller kjøre recovery på den. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvis du har valgt utgang 2 som primær skjerm, og bare fjernet den skjermen, så kan du oppleve noe sånt, men det jeg reagerer på, er at bakgrunn blir svart. Hadde du bare en svart bakgrunn tidligere? Hvis du mistenker virus, så kan du prøve sikkermodus, hvis du får opp skrivebord i sikkermodus, kan du prøve å instalere Malwarebytes Anti-Malware , og ta en scan. Hvis det ikke går, kan du prøve det som jeg brukte. Å boote fra Avira AntiVir Rescue System cd,og ta en scan. Last den ned, dobbel klikk på den, sett en cd i brenneren, Kjør og Burn CD. Da har du laget en cd du kan boote fra, hvis du har cd-rom som første boot device i bios. På noen pc'er blir Avira uleselig. liten Avira guide! Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Startet maskinen i VGA-modus nå, å da ble ikke skjermen svart. Installerte Malware nå, og den finner infiserte filer så det synger, uansett om skjerminstillingene var feil elelr ikke. Godt å få ryddet opp. Håper skjermen starter opp og fungerer nå neste gang jeg rebooter. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Problem løst ATI driveren min var defekt, så jeg lastet ned en ny versjon, og vips så fungerte alt som normalt. Må bare takke for tipset ang Malware ask, den fant my skit som var på pcen Godt å få det ryddet opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå