Gå til innhold

[Løst]ShellExecute med variabel url

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynner å bli en stund siden sist jeg knotet med C++, og fant nå ut at det var på tide å legge bort java for en stund.

Problemet ligger her: Jeg lager et program som blandt annet har en funksjon hvor brukeren bare kan skrive inn urlen man vil gå til. Siden dette programmet også skal kunne åpne andre filer som f.eks. mp3 og doc, valgte jeg ShellExecute. Del av kode:

char hoff;
   cin>>hoff;
   ShellExecute( NULL, "open", hoff, NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL );

Hvis jeg nå skriver inn f.eks. 'http://www.diskusjon.no', så skjer det ingen ting. Nettleseren åpnes ikke en gang. Men hvis jeg bytter ut 'hoff' direkte med '"http://www.diskusjon.no"', så fungerer det som det skal, men nå kan ikke brukeren velge nettside. Har lest side opp og side ned, og søkt i alle verdens hjørner (føles det som), men jeg finner ingen løsning på dette. Har noen en konkret løsning eller i det minste et hint, så ville jeg blitt glad :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ajajaj.. Stemmer..

Ja, det er noen år siden sist jeg jobbet med C++, har holdt meg til java de siste årene.

Får urlen inn i en string nå :p, men får fortsatt ikke åpnet nettleseren.

Får følgende feilmelding:

error: cannot convert `std::string' to `const CHAR*' for argument `3' to `HINSTANCE__* ShellExecuteA(HWND__*, const CHAR*, const CHAR*, const CHAR*, const CHAR*, INT)'|

Er så rusten som man får det, og jeg føler jeg famler i blindet :(

Hvordan får jeg konvertert stringen min til const char*?

EDIT: Burde lett mer før jeg spurte, fant løsningen:

La til '.c_str()' bak stringen min. Takk uansett :)

Endret av javanuben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...