Bruno Mars Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvor mye vil det koste å lakkere bilen i samme farge som den er i? Da trengs det ikke hellakkering, men bare sånn "vanlig". Eller får man kanskje like bra resultat av lakkrens/polering etc? Akkurat nå er bilen min litt slitt i lakken. Og uansett hvor mye jeg prøver så får jeg ikke lakken strøken. Nå har jeg ikke brukt noen skikkelige dyre midler, men nå vil jeg heller ha jobben utført profft om det så koster noen hundrelapper mer. Det er en Hyundai Coupe '99 med vinrød farge. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Med mindre du har direkte skader i lakken kan man som regel korrigere opp lakken og få den fin igjen. I mange tilfeller bedre enn når den forlot fabrikken. Men dette er en omfattende jobb, (minst tostegs polering med roterende maskin) og vil som regel starte på ca 3000,- og opp mot 10.000,- Det er dog mye rimeligere enn lakkering, "til og med" i Sverige Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har en bulk jeg skulle rettet ut rett bak døra til høyre for dørhåndtaket. I tillegg tror jeg det er 2 steder på bakfanger at lakken er er helt borte (bare to veldig små flekker). I tillegg har lakken begynt å flasse av på spoiler. Men nå skal jeg kanskje kjøpe ny fanger og spoiler når jeg får litt penger. Blir verre med bulken... Men om det er like bra med polering/lakkrens så vet jeg om et firma i Larvik som gjør den jobben. Har ikke prisene her men de tok vel rundt 3000,- for polering, lakkrens, vaksking inn- og utvendig, seterens, motorvask ++. Høres billig ut det? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det er en veldig bra pris hvis de er dyktige og resultatet blir bra. Det tar fort en hel dag ++ å korrigere opp en ripete bil. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hvor mye vil det koste å lakkere bilen i samme farge som den er i? Da trengs det ikke hellakkering, men bare sånn "vanlig". Eller får man kanskje like bra resultat av lakkrens/polering etc? Akkurat nå er bilen min litt slitt i lakken. Og uansett hvor mye jeg prøver så får jeg ikke lakken strøken. Nå har jeg ikke brukt noen skikkelige dyre midler, men nå vil jeg heller ha jobben utført profft om det så koster noen hundrelapper mer. Det er en Hyundai Coupe '99 med vinrød farge. Romania. Jeg kan formidle kontakt med et verksted i Zalau. hel proff karroseri verksted som for det meste retter opp skadede biler som blir sendt dit fra Tyskland og Italia. En hellakkering and en middels stor personbil koster 800 euro. De har gjort en job for meg og jeg er storfornøyd. En ferietur er en must om du vil lakkere. Billig å leve der også. Regn med ca 150 kroner/dagen inkludert masse øl. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Og så sparer jeg enda mer siden jeg ikke drikker ål. Men rundt 7000 for kellakkering er ikke så gæli da. Men så går det vel en del besin på veien. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Og så sparer jeg enda mer siden jeg ikke drikker ål. Men rundt 7000 for kellakkering er ikke så gæli da. Men så går det vel en del besin på veien. Det må kombineres med en ferietur. De tok bilen min for meg. Alle 4 hjulbuer ble sveiset, begge kanalene, lappet begge inneskjermene foran, oppretting av bulkete bakdør, av med begge rutene foran og bak for fjerning av rust og en lakkering av hele nedsiden av bilen, bakluka og hele fronten. Jobben kom på ca 6000 kroner. I Fredrikstad sa de at jeg må regne med minst 40,000 kroner. Bilder her Lenke til kommentar
billakkerer Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvorfor ikke bare lekke ny klarlakk? evt fikse kun de små bulkene? Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå