martita Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 hvis du liker "Veronica vil dø" som er anbefalt lengre opp, kan du prøve flere av samme forfatter. Zahir av Paulo Coelho er også bra... også har du bøkene til Cecilia Samartin. bøkene heter Señor Peregrino, Drømehjerte og Salvadoreña. alle tre handler om kjærlighet både til mennesker og hjemlandet de har måttet flykte fra. kjempebra bøker! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Vet ikke om den passer så godt under noen av de kategoriene, men Veronica vil dø er en fin bok. Og ikke tenk "omg, emo-bok" med en gang eller noe, den er faktisk ganske god. Jeg har lest både Alkymisten og Veronica vil dø av Paulo Coelho, ingen av dem var noen stor opplevelse, jeg hadde forventet mer av en så kjent og oppskrytt forfatter, men popularitet er selvfølgelig ikke synonymt med kvalitet. Kvasifilosofi og platt språk. Grei underholding en lat søndagskveld, men ikke noe mer. Selvølgelig er dette min subjektive mening, men det burde være overflødig å ta med - jeg gjør det allikevel. Noen bøker jeg vil anbefale: Slaughterhouse five - Kurt Vonnegut To kill a mockingbird - Harper Lee Crime and punishment - Fjodor Dostojevskij Catch 22 - Joseph Heller Jeg vil også anbefaler å lese Hamsun, du rynker kanskje litt på nesen nå, men det han skrev er langt mer underholdende enn hva man kanskje tror. Endret 8. november 2009 av Uin Viel Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg tror boken Fight Club passer dine kriterier utmerket. Lenke til kommentar
Missicat1 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 For meg er dette enkelt så lenge du liker fantasy. Noen gang lest Harry Potter? Vet det høres ut som en barnebok, men selv de gamleste av oss liker den serien utrolig godt. ^^ Ellers vil jeg gjerne anbefale Eragon ! Den handler om drager, krig, dverger og magiske krefter. Utrolig spennende, og underholdene. En annen bra bok er Gone. Den handler om at alle over 15 år forsvinner, så barna må ta over jorda og styre selv. Prøv disse bøkene, og hvis du allerede har lest dem har jeg flere tips på lager :-p Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 The hunger games triologien er genial! Utrolig spennende, drar deg rett inn i boka og slipper deg ikke ut før du er ferdig Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tom Clancy bøkene er noe jeg tror du vil like. Han fant opp en sjanger tilogmed! Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 1984 av George Orwell. Ikke akkurat en bok man kommer i godt humør av, men gud som jeg ble revet med av den. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro er en nydelig og fantastisk bok. Lenke til kommentar
rsteink Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Høres ut som du er ute etter noe som "Lucifers Evangelium" (eller noe i den duren). Har faktisk ikke lest den selv, men en kompis av meg anbefaler den sterkt... VG gav den dessuten terningkast 6. Visstnok et halvmagisk eventyr som graver opp i en skjult fortid. Link til VGs anmeldelse: http://www.vg.no/iphone/article.php?artid=543831 Lenke til kommentar
Hebzibah Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Vindens skygge og Engelens Spill av Carlos Ruiz Zafon. Fantastiske bøker Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Du kan jo lese Sirkelens Ende, Paktens Voktere og Lucifers Evangelium av Tom Egeland. Kjempe bra bøker. Egentlig burde du lese alle bøkene til Egeland. Han er antagelig, etter min mening, Norges beste forfatter. Lenke til kommentar
martita Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 For meg er dette enkelt så lenge du liker fantasy. Noen gang lest Harry Potter? Vet det høres ut som en barnebok, men selv de gamleste av oss liker den serien utrolig godt. ^^ Ellers vil jeg gjerne anbefale Eragon ! Den handler om drager, krig, dverger og magiske krefter. Utrolig spennende, og underholdene. En annen bra bok er Gone. Den handler om at alle over 15 år forsvinner, så barna må ta over jorda og styre selv. Prøv disse bøkene, og hvis du allerede har lest dem har jeg flere tips på lager :-p stiller meg bak alle de anbefalingene! nå er jo andre boken i Gone-serien også kommet på norsk... har du btw flere fantasyanbefalinger? har lest twilight, ringenes herre, blekktriologien og nån andre fantasybøker, men vil gjerne les meir... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå