Chaos8749 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei! Jeg driver å trener på et treningsstudio 3 ganger i uken, og hvet at det å drikke mye Cola ødelegger for treningen så jeg har kuttet en del ned på den. Men av og til etter trening så får jeg så sinnsykt lyst på en Jordbær Milkshake fra McDonalds, men har latt være å kjøpe siden det er en ting som selges der og de seller ikke så mange sunne ting. Men det jeg da lurer på er om det er dumt å kjøpe seg en Milkshake på McDonalds etter trening? Takker for alle svar:) Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Spørs hva som er "målet" ditt. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Coladrikking kan gi hypokalemi og muskelproblemer. Du risikerer å bli svakere med det. Jeg tror ikke milkshake er noe særlig å satse på etter trening. Jeg ville definitivt heller tatt innpå noen brødskiver med ost og en liter melk istedet. Cola kan gi muskelproblemer. Røyking hindrer hemoglobinet i å transportere oksygen til musklene og gjør at man blir svakere. Så cola og røyk gir direkte påvirkning på musklene dine, du blir rett og slett svak av cola og røyk. Men det gjelder ikke bare cola, det gjelder andre koffeinholdige drikker også slik som Battery etc. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du kan gjerne bakke opp påstandene dine med kilder. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Du kan gjerne bakke opp påstandene dine med kilder. Researchers in Greece carrying out a review of cases of patients suffering symptoms ranging from mild weakness to profound muscle paralysis are warning about excessive cola consumption that can lead to hypokalaemia, or low levels of blood potassium. The research was led by Dr Moses Elisaf from the Department of Internal Medicine at the University of Ioannina, Greece and is to be published in the June issue of International Journal of Clinical Practice, IJCP. EDIT: Det med røyking behøver jeg ikke legge frem dokumentasjon på, det er ingen rakettvitenskap. Røyking fører til at blodårene trekker seg sammen, som gjør at du får mindre oksygen transportert til musklene, og mindre potensiale for gjennomstrømming (høyere blodtrykk og mindre potensiale) samtidig som hemoglobinet ikke kan transportere nok oksygen, røyking fører til vitaminmangel og jernmangel fører igjen til dårligere transport av oksygen. Det fins haugevis av studier hvor det snakkes om dårligere oksygenopptak osv osv. Røyking gjør deg også svak. Endret 21. september 2009 av Databamse Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Husk at snus har samme effekten som røyk. Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Coladrikking kan gi hypokalemi og muskelproblemer. Du risikerer å bli svakere med det. Jeg tror ikke milkshake er noe særlig å satse på etter trening. Jeg ville definitivt heller tatt innpå noen brødskiver med ost og en liter melk istedet. Cola kan gi muskelproblemer. Røyking hindrer hemoglobinet i å transportere oksygen til musklene og gjør at man blir svakere. Så cola og røyk gir direkte påvirkning på musklene dine, du blir rett og slett svak av cola og røyk. Men det gjelder ikke bare cola, det gjelder andre koffeinholdige drikker også slik som Battery etc. Når du sier at man blir svakere av å drikke Cola, mener du da viss du drikker Cola rett etter trening eller hele tiden? Det jeg vil oppnå er å få mer markerte brystmuskler og evt sixpack om jeg klarer det. Men bør jeg droppe Cola for godt da eller kan jeg drikke litt i helger? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Coladrikking kan gi hypokalemi og muskelproblemer. Du risikerer å bli svakere med det. Jeg tror ikke milkshake er noe særlig å satse på etter trening. Jeg ville definitivt heller tatt innpå noen brødskiver med ost og en liter melk istedet. Cola kan gi muskelproblemer. Røyking hindrer hemoglobinet i å transportere oksygen til musklene og gjør at man blir svakere. Så cola og røyk gir direkte påvirkning på musklene dine, du blir rett og slett svak av cola og røyk. Men det gjelder ikke bare cola, det gjelder andre koffeinholdige drikker også slik som Battery etc. Når du sier at man blir svakere av å drikke Cola, mener du da viss du drikker Cola rett etter trening eller hele tiden? Det jeg vil oppnå er å få mer markerte brystmuskler og evt sixpack om jeg klarer det. Men bør jeg droppe Cola for godt da eller kan jeg drikke litt i helger? Dette med cola og kaliummangel kan kanskje gi utslag på kort sikt, men på lang sikt så kan det faktisk gå så langt at det lammer deg. Når det gjelder røyk så har det effekt på styrken din umiddelbart, det er ikke en langsiktig sak, er du røyker så har du redusert funksjonalitet og styrke der og da. Det fins andre ting enn å drikke cola. Selvfølgelig kan du drikke litt cola, men det beste er å kutte det helt ut. Til etter trening anbefaler jeg sportsdrikke, f.eks Protonic fra PF. EDIT: Hvis du vil ha sixpack så må du ha kaloriunderskudd for å bli kvitt fettlaget og så må du trene coremuskulaturen for å møtes på halvveien. Resultatet er større coremuskulatur og mindre fett for mer markert og synlig resultat. Endret 21. september 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Gjest Guest_Fanta_* Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 GJør Fanta deg svakere? Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Tusen takk Databamse du har vært veldig hjelpsom:) Bare ett lite spørsmål til:P Coremuskulatur er det muskulaturen rundt livet? Er ikke helt sikker på slike navn så det der enda:P Men Tusen Takk:D Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Tenk fornuftig og ikke tving deg selv til å aldri drikke cola igjen. En cola i ny og ne skader aller mest sannsynlig ingenting. Anngående milkshaken, så er tipset at det er bedre å drikke en milkshake, ta seg en sjokolade eller noe lignende, enn å ikke få i seg næring i det heletatt! Første "måltid" etter trening bør inntas senest 45-60 minutter etter treningen. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Coremuskulatur er det muskulaturen rundt livet? Ja, både fremside og baksiden. 1: Ha ca 500 kcal i underskudd daglig. 2: få i deg større mengde sunt fett og reduser karbohydratene 3: få i deg større mengde protein under diett enn vanlig 4: store mengder vann 5: intervall trening og beinhard coretrening. (Core kan du trene gjennom markløft og knebøy, så ikke glem disse øvelsene) Endret 21. september 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå