olbra Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei, Mitt gamle DV kamera her takket for seg og et nytt må nok anskaffes. I den sammenheng er jeg litt usikker på hva som er det beste valget. * Prisen bør ikke overstige 10.000,-. * Samtidig er jeg redd for at dataoverføring fra kameraet til pc for redigering er tregt over USB2. (Har hørt om folk som sliter med dette) Finnes det noen fornuftig løsning på dette hos noen leverandører? * For backup av filmer/rådata er jeg litt skaptisk til å lagre dette på minnekort da disse før eller siden blir ødelagt. Er ikke HD på DVbånd en bedre løsning?? eller er harddisk tingen? Videre ønsker jeg å beholde "kikkehullet" for dager med mye sol på en uleselig lcd display. Regner med at det finnes noen ute i norges land som har ideer om hvilket kamera jeg bør velge. Jeg er ingen teknofreak og ønsker enkelt og greit å filme, overføre, redigere og brenne.... Ferdig.. o Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Skal du beholde kikkehullet til under kr 10 000,- er valget enkelt, om ikke andre vet om noen kameraer, da. Så vidt jeg vet er det bare Sony HDR-HC9E og Canon HV 30 og Canon HV 40 som har denne søkeren til denne prisen. Her får du HD på kassett, og kan velge mellom HD og SD som du vil. Samtidig er HDV ikke så komprimert, og er lettere å redigere enn AVCHD. En test mot hverandre kan du lese her. Vil du ha AVCHD med søker, må du nok opp i pris, og velge f.eks denne. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå