Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

På leting etter førstebil - Trenger litt råd

Bjorkizz

Anbefalte innlegg

Hei :) Har sett på bil lenge, men er ganske usikker på hva jeg vil ha.

Står egentlig mellom 3 biler, men er open for forslag :) Tenker på 50-60 tusen, kanskje litt til alt etter forsikring osv.

Nissan 200sx S13 :

Dette er mitt førstevalg, men det som er problemet er at de er ganske dyre og begynner å bli litt gamle. Derfor siden det er turbobil som de fleste trimmer litt, så kan det bli mye vedlikehold og kanskje det vil bli dyrt. Er sikkert dyre og forsikre også.

Noen som har erfaringer og tips om kjøp av 200sx?

Honda Prelude 2.2 eller 2.3 :

Vet ikke mye om forsikring av denne, men tror det er en god bil. Trenger råd og informasjon om kjøp av denne. Liker ihvertfall utseende. Skal vel også gå ann å sette turbo på disse bilene om det blir ønskelig etterhvert? Erfaringer, positive og negative sider om denne bilen?

Audi A4 med Turbo :

Tror dette er den billigeste av de jeg har sett på, men også den mest anonyme utseendemessig. Erfaringer?

Hva mener dere jeg burde gjøre? Er veldig usikker på hvor mye det kan bli å eie slike biler. Kom med forslag :)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av disse ville jeg uten tvil gått for Audi A4 :) 200sx er alt for standard + dårlig plass (kanskje ikke det du tenker på ...) Prelude er/kan være grei å se på. Men gjennomsnittlig bare harry! A4 er en flott og parktisk bil! :) Går du for 2.0T (hvis den kommer inn i budsjettet ditt) så har du en sprek bil med plass til noen venner, et anlegg og to handleposer! ;)

Lenke til kommentar
Av disse ville jeg uten tvil gått for Audi A4 :) 200sx er alt for standard + dårlig plass (kanskje ikke det du tenker på ...) Prelude er/kan være grei å se på. Men gjennomsnittlig bare harry! A4 er en flott og parktisk bil! :) Går du for 2.0T (hvis den kommer inn i budsjettet ditt) så har du en sprek bil med plass til noen venner, et anlegg og to handleposer! ;)

Når du sier standard om 200sx, så mener du vel at mange har dem? Men, om 200sx tenker jeg mest på prisen sammenlagt ja.

Liker A4 og den har mye potensiale, men fant ikke 2.0T (?) Finner 1.8T med 150hk og mest sannsynlig tilgang på mye deler, både motor og styling :) Ikke minst 5-seter :p Er sikkert mye mer økonomisk også.

Noen som har flere innvendinger om disse 3 eller andre biler?

Lenke til kommentar

Ville nok også gått for en A4. 1.8t m/chip så har du rundt 200hk. Blir fine og aggressive med en senk og pene felger. Finn en farge du liker!

Ellers er jo 2.2 Vti motoren til Prelude en morsom sak. Men jeg har ikke helt lært meg å like den.

Lenke til kommentar

Holder litt med A4'en ja, men om jeg kommer over en god 200sx til ikke alt for høy pris kan det hende jeg kjøper en. Må først finne ut hvor mye det blir i forsikring :) Liker 200sx godt, og det at det er sportsbil gjør det litt svært som førstebil :p Men farlig bil egentlig da.

Holder ihvertfall litt mer på A4 eller 200sx.

Lenke til kommentar
Holder litt med A4'en ja, men om jeg kommer over en god 200sx til ikke alt for høy pris kan det hende jeg kjøper en. Må først finne ut hvor mye det blir i forsikring :) Liker 200sx godt, og det at det er sportsbil gjør det litt svært som førstebil :p Men farlig bil egentlig da.

Holder ihvertfall litt mer på A4 eller 200sx.

200sx er kule biler det og, men har lest det er en del trøbbel med motorene. Ikke av erfaring, men ville snakket med noen som har ordentlig peiling på japsemotorer før eventuelt kjøp. Men for all del, kule biler :)

Edit: og for 50-60k, er det vel begrenset med 200sx du får. I hvert fall som er i god behold.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Ja, 50-60k er litt i minste laget for 200sx :( Det med motoren har jeg også hørt, bl.a rådebank og sånn, men har snakket med noen som har litt peiling ca18det som står i S13, og de mener at med rett vedlikehold som rett olje og oljetemp (oljekjøler f.eks), oppvarming av motor og behandling av motoren har mye å si for om man vil få rådebank :)

Edit: Det som er vanskelig da, er hvordan forrige eier har behandlet bilen..

Kan muligens strekke meg litt om jeg finner en 200sx i god stand, men økonomien vil avgjøre når jeg skal kjøpe.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Den såg utrolig strøken ut for den prisen ja :O 82k var litt over det jeg hadde tenkt da, men litt pruting kan vel gå.

Hvordan ligger prisen på forsikring av 1.8TQ egentlig?

Den så veldig pen ut ja, så det kan være et kupp.

Sjekka på Gjensidige, der fikk jeg pris på 13000 i året. Det med 20% bonus. Er selv 19.

Men du kan jo presse ut lavere pris enn det.

Lenke til kommentar
Liker A4 og den har mye potensiale, men fant ikke 2.0T (?) Finner 1.8T med 150hk og mest sannsynlig tilgang på mye deler, både motor og styling :) Ikke minst 5-seter :p Er sikkert mye mer økonomisk også.

Noen som har flere innvendinger om disse 3 eller andre biler?

A4 (B5 som det karrosseriet der heter) kom ikke med 2.0T. Den kom i 1.8T med 150hk og 1.8TS med 180hk originalt.

Artige biler er det, 150hesteren sparker greit i fra. Med chip bikker du vel 190 og nærmer deg 200, med potensiale for mye mer i motoren om du ønsker det (og har penger).

Har du råd er Quattro absolutt å anbefale, både praktisk og ikke minst morro på vinteren. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...