Grindal Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei! Har gått og vært snørrete og vondt i halsen i nesten hele sommer, uten at det har gitt seg. Har hatt perioder med nesten ingen symtomer på førkjølese, men varer sjelden lenger enn et par dager før jeg er forkjøla igjen. Det har gått fra å være pottetett uten stemme til litt vondt i halsen. Har ikke helt funnet ut hvorfor jeg ikke klarer å holde med 100% frisk, selv om jeg har drikket noen kopper te og golma halstabletter. Begynner å bli temlig av tette luftveier nemlig. Det kan jo hende at jeg er allergisk for noe, men det er vel ikke noe man kan være allergisk nå på året?Lurer bare på om folk har noen gode tips som kan gjøre slik at jeg kanskje slipper å gå å være forkjøla konstant før jeg går til legen. På forhånd takk Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Løk mot vondt i halsen. Salvie (officinalis) man har blanda med kalt vann mot snørring. Vask deg oftere på hendene med såpe så du ikke blir smittet hele tiden. Det meste av krydder vil hjelpe mot enten forkjølelse(symptomer) eller allergiske symptomer egentlig. Bare å slå de opp. Kan prøve hvitløk eller cayenne pepper. Du kan også hele lunkent saltvann i nesa/sniffe det for å løse opp slimet. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Hmm, litt spesielle løsninger, liker sånt! Skal prøves, takk for tipset! Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Kan hende du reagerer på noe dyr? Har du husdyr i huset eller jobber du tett med noen som har dyr? Du kunne spørt legen din om prikk test. Gjorde det når jeg var liten. De stikker masse små hul på innsida av armen din også tar dem å drypper en konsentrat fra som f.eks dyr, pollen, mat. Hvis du er allergisk mot det så får det utslag. Veit ikke om de gjør sånt lenger eller om de gjør det med voksne. Hvis du ikke har allergi så kan det hende at du har så svakt immunforsvar at kroppen din ikke klarer å bli kvitt forskjølelsen. Da foreslår jeg tabletter og vitaminer som styrker akkurat dette. Lykke til Dag Endret 22. september 2009 av DagensDag Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hvis du har vært dårlig siden juni skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har gått til legen tidligere, vil tippe du får høre at du har en form for allergi. Håper det ordner seg, for sånn kan du ikke gå lenger, god bedring Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Masse C-vitamin. Vask deg, ta varme dusjer og prøv å spis mat som tar livet av bakterier. Biola med blåbær, popcorn, yoghurt, nyper. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Tja, veldig usikker her nå. Har prata med fattern om dette. Han er sykepleier og har jobba i helsevesenet i lang tid og han har stussa litt på det samme. Tar tranpiller og multivitamin hver dag, så tror ikke det ligger der. Er i fysisk bra slag, trener to ganger i uka, så det er utelukket. Er redd for at det kan være allergi på noe. Har to hunder, men veit ikke om de er smittekilden, siden jeg har hatt hund i alle mine levår(17). Har bjørkepollenallergi fra før... Takk for svarene hittil! Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du kan utvikle allergier etter mange aar med kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå