Muriazen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg og en kompis åpnet just pcen min for å støvsuge den. vi var ganske forsiktige så tror ikke vi har ødelagt noe. Men da vi startet pcen så funker ingen av "outputene". skjermen viser: No signal detected og verken mus eller tastatur lyser, slik det ellers ville gjort. Vær så snill. trenger hjelp kjapt. Hva kan ha gått galt, og hva kan jeg gjøre for å fikse det? :S Takker på forhånd for ALLE svar Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det er en grunn til at man ikke skal bruke støvsuger til å rense pc'en, fordi den lager en statisk elektrisitet som kan ødelegge hardwaren, man skal bruke trykkluft! Men det er ikke sikkert at det er det som er skjedd, gå over alt av kabling(strøm og signal) i pc'en, se at alle kontakter og hardware er skikkelig på plass! Ta i gods(kabinettet) før du rører noe hardware i kabinettet, det er for å unngå statisk elektrisitet. Se også om du har støvsugd noen jumpere ut av hovedkortet! Endret 21. september 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Det er en grunn til at man ikke skal bruke støvsuger til å rense pc'en, fordi den lager en statisk elektrisitet som kan ødelegge hardwaren, man skal bruke trykkluft! Men det er ikke sikkert at det er det som er skjedd, gå over alt av kabling(strøm og signal) i pc'en, se at alle kontakter og hardware er skikkelig på plass! Ta i gods(kabinettet) før du rører noe hardware i kabinettet, det er for å unngå statisk elektrisitet. Se også om du har støvsugd noen jumpere ut av hovedkortet! Takk for tilbakemeldingen. men jeg fant ut av det. Bare å ta inn og ut skjermkortet så funket alt igjen men skjønner ikke helt hvorfor ikke da mus og tastatur virket :S Nå er vertfall at i sin skjønneste orden, og pcen er så og si tom for støv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå