saladin waits for alice Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Finner ikke helt feilen her: knappHøyre. addEventListener (MouseEvent.CLICK,klikkHøyre); function klikkHøyre (evt:MouseEvent) { firkant.x = firkant .x +10; } knappVenstre. addEventListener (MouseEvent.CLICK, klikkVenstre); function klikkVenstre (evt:MouseEvent) { firkant.x =firkant .x -10; } Jeg skal flytte en firkant enten høyre eller venstre ved å enten trykke knapper. Alle instans navnene er riktige, firkantet har blitt konvertert til et symbol. Kan legge til bilde her også, samt. hva slags feil jeg får: Endret 21. september 2009 av amir90 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) edit: funker fint her, både i cs3 og cs4. prøvd å starte på nytt i et nytt dokument? Endret 21. september 2009 av datastol Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 edit: funker fint her, både i cs3 og cs4. prøvd å starte på nytt i et nytt dokument? det har jeg, kan jeg ha glemt å gjøre no, eventuelt noen innstillinger som er feil stilt? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) lag et nytt actionscript 3.0 dokument. lag tre firkanter. gjør alle om til movieclip symboler gi de tre firkantene instansenavnene knappHøyre, knappVenstre og firkant. trykk F9 og lim inn: knappHøyre.addEventListener(MouseEvent.CLICK,klikkHøyre); knappVenstre.addEventListener(MouseEvent.CLICK, klikkVenstre); function klikkHøyre(evt:MouseEvent) :void{firkant.x+=10;} function klikkVenstre(evt:MouseEvent):void {firkant.x-=10;} det skal funke.. dette betyr feilmeldingene Endret 21. september 2009 av datastol Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 tusen takk funket fet, var litt mer avansert enn det jeg var vant med, men det funket! Lenke til kommentar
ano_ Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 tusen takk funket fet, var litt mer avansert enn det jeg var vant med, men det funket! var vell ikke mye mer avansert enn du hadde lagd selv. bare jeg brukte += og -=, som legger til og trekker fra det summen er i øyeblikket, forkorter koden litt altså. :void som datatype på funksjonene betyr bare at funksjonen ikke returnerer en verdi. Det å sette rett datatype på ting er for å få fila til å kjøre kjappere(selvsakt helt uvesentlig i en så liten kode, men er uansett en god vane) Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 tusen takk funket fet, var litt mer avansert enn det jeg var vant med, men det funket! var vell ikke mye mer avansert enn du hadde lagd selv. bare jeg brukte += og -=, som legger til og trekker fra det summen er i øyeblikket, forkorter koden litt altså. :void som datatype på funksjonene betyr bare at funksjonen ikke returnerer en verdi. Det å sette rett datatype på ting er for å få fila til å kjøre kjappere(selvsakt helt uvesentlig i en så liten kode, men er uansett en god vane) alt for å gjøre jobben lettere er bra! tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå