ErlenD-z Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg har fulgt med på prisene på kamera/objektiver en stund og lurer på hvorfor prisene på nikon utstyr har økt på både kameraer og objektiver nylig. Hvar inn om japanphoto trondheim i dag og der kostet d700 kr18900 og d3 kr34900, på japanphoto.no d700 kr20900 og d3 kr39000. Har de ikke rukket og sette opp prisene i butikk enda eller er det en annen grunn? Objektiv-prisen har også økt men ikke like mye. Tror dere prisene kommer til og fortsette og stige mer, eventuelt hvorfor? Endret 21. september 2009 av ErlenD-z Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg har fulgt med på prisene på kamera/objektiver en stund og lurer på hvorfor prisene på nikon utstyr har økt på både kameraer og objektiver nylig. Hvar inn om japanphoto trondheim i dag og der kostet d700 kr18900 og d3 kr34900, på japanphoto.no d700 kr20900 og d3 kr39000. Har de ikke rukket og sette opp prisene i butikk enda eller er det en annen grunn? Objektiv-prisen har også økt men ikke like mye. Tror dere prisene kommer til og fortsette og stige mer, eventuelt hvorfor? Jeg tror den muligheten finnes og at det er en bivirkning av høyere inflasjon. Prisen på gull har økt fra 250 dollar til 1000 dollar fra 2001 til nå. Det har gitt lite utslag på elektronikk, men jeg tror ikke den tiden da du kan dra på elkjøp og få en vaskemaskin, tørketrommel, osv nærmest for ingenting på elkjøp kommer til å vare evig. Kombinasjonen av lav produksjon en stund, mye penger som har blitt trykt opp over hele verden som redningspakker og lignende kan bli inflasjon når ting begynner å ta seg opp igjen. Endret 21. september 2009 av festen Lenke til kommentar
Cyclops Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Japanphoto har paralellimportert sine nikon varer helt til nå nylig. De har klart å få en avtale med Nikon Norge i stedet, og kanskje dette har med prisøkningen å gjøre? De solgte som regel "EU varer" før, men går vel mer og mer over til "Norske varer", noe som inkluderer 3års Nikon service&clean avtale når du kjøper et kamera. Edit: Ser ut som om fotovideo også har økt sine priser, tipper neppe det var på grunn av paralellimporteringen da. Endret 21. september 2009 av Cyclops Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det er sikkert noe slik. Kanskje Nikon har trukket i noen tråder. Jeg ser komplett hadde "tilbud" på superweekend med D700 for 21000 kroner tror jeg det var. Det er ikke akkurat imponerende når det ikke for lenge siden kostet godt under 20000 i samme butikk, mens det nå koster 25000. Endret 21. september 2009 av festen Lenke til kommentar
Cax Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Var ikke D700 fryktelig rimelig her til lands også da? Mener å ha sett den under amerikansk pris, selv med mva? Det er mye fotoutstyr som er dyrere nå enn til samme tid i fjor, og ikke bare i Norge. Jeg mener flere leverandører satte opp prisene over jul. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hørte det var på grunn av endringer i valutakursene? Yenen har sunket eller noe. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Yen har bidratt mye til prisendringene, men det er vel også på tide at Europa høyner prisene ettersom prisene i USA har steget en stund. Uansett blir jeg mer og mer fornøyd over at jeg ga 14995,- for mitt D700 rett før jul i fjor (og litt mer irritert over at jeg ikke slo til på D3 til 24995). Kan i grunn selge kameraet uten å tape en eneste krone sånn som dagens nypris holder seg. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Uansett blir jeg mer og mer fornøyd over at jeg ga 14995,- for mitt D700 rett før jul i fjor (og litt mer irritert over at jeg ikke slo til på D3 til 24995). Kan i grunn selge kameraet uten å tape en eneste krone sånn som dagens nypris holder seg. Du traff perfekt der - jeg ergrer meg grønn over at jeg ikke hadde nok cash tilgjengelig og valgte å vente på 'D400' som viste seg å ikke komme i høst alikevel. En D300s koster jo nesten like mye nå som en D700 gjorde på sitt billigste Endret 23. september 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Det er i hvert fall snickers og twist at man bør holde seg unna D700 (+++) nå. Dollar og pund er i fritt fall (i forhold til NOK), og yen er trolig på vei ned. Fotoutstyr bør bli billigere fremover. Mvh Eirik Endret 5. oktober 2009 av Eirik2 Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) En annen faktor når det gjelder prisøkningen er vel også at Japan Photo nå (dessverre?) har avtale med Nikon i Norge. De lå jo ofte merkbart bedre an i pris tidligere, noe som utvilsomt påvirket prisene også hos konkurrentene. Endret 5. oktober 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg tror det kommer flere prisøkninger, og på alle merker fordi løsningen på finanskrisen har blitt en stor mengde nye penger i omløp. Prisen på gull satte i dag en ny rekord. Fordi etterspørselen fortsatt er lav har ikke effektene av alle de nye pengene kommet enda, men den kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå