Gå til innhold

Kreatin! Og blandinger..

Anbefalte innlegg

Jeg har lest at om kreatin blandes ut med sitrus-frukter, vil det ødelegge noe av effekten til kreatinet.. er det sant?

Hovedspørsmål: Om man blander ut kreatin i vanlig vann på kvelden for så å drikke den på morgenen har ikke noe å si? Vann ødelegger ikke kreatinet over tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitrusfrukt bryter ned kreatinet ja, dette er hvert fall tilfellet i monohydrat, tror det gjelder andre typer og.

Tror ikke det har noe å si om du lar den ligge over natta, men hvorfor i all verden vil du gjøre dette? Kreatin taes også lettere opp om du blander det ut med lunket vann.

Lenke til kommentar
Sitrusfrukt bryter ned kreatinet ja, dette er hvert fall tilfellet i monohydrat, tror det gjelder andre typer og.

Tror ikke det har noe å si om du lar den ligge over natta, men hvorfor i all verden vil du gjøre dette? Kreatin taes også lettere opp om du blander det ut med lunket vann.

Fordi jeg må jo ta kreatinet 30 min før et måltid, og da våkner jeg, drikker flasken med k. som står ved siden av sengen, står opp, dusjer, blabla og så spiser frokost:) med andre ord; jeg gjør det så jeg slipper å stå opp litt tidligere for å måle og blande..

En ting til, når jeg skal på trening er det kjekt å blande kreatinet med raske karb. for kjappere effekt. Er det greit å blande ut med druesukker(dvs: druesukker+vann+kreatin)? Og tar kreatinet skade av vanlig sukker/brunt sukker om man bare har det?

Lenke til kommentar

Du kan blande kreatinet med hva du vil om du drikker det med en gang.

Du kan ikke blande det i juice/kaffe osv for å så sette det i kjøleskapet.

Men ser ikke problemet med å ta et glass vann å slenge i seg om morgenen, kan da stå opp 1 min før? Ellers er det noe galt med livsstilen.

Jeg pleier å ta 1/3 glass, hive innpå, ha oppi 1/3 til, helle på glasset for å få med alt og volla.

Evt bruke "varmt" vann, da oppløses det helt men det er vel litt halvsjabby bakterier i varmtvannet? For de som bryr seg om det.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor 30min før mat kommer fra, det er jo helt motsatt av det man forsøker å få til med D-pinitol da det viser seg at pinitol kan øke insulinfølsomheten så det kreves mindre insulin for å gi samme effekt på glukoseopptak og glykogenlagring.

Dvs ta kreatin med måltid er vel så bra som utenom = hagfors = ta når du vil.

Lenke til kommentar
Må bare si noe om varmt vann :p Aldri bruk varmt vann fra springen til å lage mat med eller drikke, det er en hele haug med bakterier i varmtvannsprederen og rørene.

Ta heller en kopp, ha oppi litt vann og kok det i microen. Vannet blir da lunket. FANTASTISK!

Det er ikke bakterier i varmtvannsberedere. De fleste bakterier dør ved 40grader C, og alt er dødt når termostaten på varmtvannsberederen din slår ut.

Rørene "steriliseres" hver gang du tapper glovarmt vann, så der er det heller ikke bakterier. Kranen kan forsåvidt inneholde noen, men de dør om du skyller igjennom til vannet blir glovarmt før du regulerer ned.

Derimot er det en del tungmetaller i varmtvannet, spesielt i eldre hus med metallrør. Så det anbefales ikke å innta store mengder vann fra varmtvannsberederen. Dessuten smaker vannet som har stått lenge i varmtvannsberederen dødt og kjipt, så ser ingen grunn til å drikke det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...