Gå til innhold

Problemer med skjermbildet i XMB.

Hvadankan

Anbefalte innlegg

Hei. Etter å ha mottat min PS3, 6 uker etter jeg leverte den inn, gledet jeg meg til å starte den opp.

Ser ut til at jeg har fått en "ny" PS3 da denne var helt blank. Kan tenkes at det er kun dekselet som er byttet. //men nok om det.

Bildet som jeg får når jeg starter opp PS3 er lite hyggelig. Stygge merker som dekker kanskje 10-15% av skjermen.

Merkene vises som 2 vertikale "strimler" i noe som kan kalles et sjakkmønster. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette nærmere, men vil vise frem 3 bilder i forbindelse med dette. Se vedlegg.

Disse merkene vises kun i XMB (menyen) og har ikke dukket opp mens jeg har spilt (ennå).

Vel og merke, jeg har den nyeste oppdateringen. (Ikke bildene med blått bakgrunn)

Har noen erfaring med dette?

post-188531-1253542530_thumb.jpg

post-188531-1253542612_thumb.jpg

post-188531-1253542718_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags TV ?

Hva slags kabler brukes mellom PS3 og TV ?

Jeg har en Phillips 42".

Jeg benytter HDMI-tilknyttning mellom PS3 og TV. Noe som jeg har gjort på 2 andre PS3 systemer uten problemer.

Jeg har prøvd 2 forskjellige HDMI-kabler for å utelukke den også. For å utelukke HDMI-inngangen i TV'n, så har jeg prøvd begge inngangene. Har en Xbox 360 og en Hp Laptop som benyttes ofte via HDMI på TV'n, men aldri hatt noen problemer med bildet.

Lenke til kommentar
Hva slags TV ?

Hva slags kabler brukes mellom PS3 og TV ?

Jeg har en Phillips 42".

Jeg benytter HDMI-tilknyttning mellom PS3 og TV. Noe som jeg har gjort på 2 andre PS3 systemer uten problemer.

Jeg har prøvd 2 forskjellige HDMI-kabler for å utelukke den også. For å utelukke HDMI-inngangen i TV'n, så har jeg prøvd begge inngangene. Har en Xbox 360 og en Hp Laptop som benyttes ofte via HDMI på TV'n, men aldri hatt noen problemer med bildet.

Jeg mener å ha lest et innlegg her på forumet med nesten like symptomer, men husker ikke hva resultatet ble. Kjører du 1080p som oppløsning i menyen ? prøvd 720p, (eller motsatt).

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest et innlegg her på forumet med nesten like symptomer, men husker ikke hva resultatet ble. Kjører du 1080p som oppløsning i menyen ? prøvd 720p, (eller motsatt).

Jeg brukte 1080p og endret til 720p.

Resultat:

Problemet vedvarer men "mønsteret" på disse merkene har endret seg.

Endret av Hvadankan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et noe liknende problem med min egen 60GB PS3. Har hatt den i nesten 2 år. Den har vært inn på reparasjon tidligere, i januar-februar 09. Se tråden min; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14443580

Jeg har testen den på 2 forskjellige TVer på Expert, og det har funket helt greit. Har også prøvd 2 forskjellige HDMI-kabler så jeg kan utelukke det. Kan egentlig utelukke at det er TVen også, siden jeg har brukt denne med 2 forskjellige bærbare PCer. Lenge, og sammenhengende. De på Expert mente at det måtte være noe galt med TVen. Men jeg har prøvd begge portene også. Har en Panasonic 42" Viera. Litt over ett år gammel tror jeg. Noen som har peiling?!! Trenger PS3en min, har ikke brukt den på over 2 måneder. Og nå kommer det jo så mange bra spill også. :D

Endret av jak-bim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, da er det 3 uker siden PS3'n min ble levert for 2'dre gang.

Begynner å bli mektig lei av den ventinga.

Tilsammen så har jeg ventet:

-------------------

1 måned og 3 dager.|

-------------------

9 uker og 1 dag. |

-------------------

64 dager. |

-------------------

1536 timer. |

-------------------

Håper Expert kan sette opp tempoet et godt hakk ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...