abene Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Justisdepartementet i USA mener Google får for mye rettigheter over bøker der forfatter ikke kan spores. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Får google ekslusiv rett? Kan ikke bare andre også scanne inn denne type bøker. AtW Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nei, ikke dersom bøkene er fortsatt er under opphavsrett, noe svært mange bøker (om ikke de fleste) er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nei, ikke dersom bøkene er fortsatt er under opphavsrett, noe svært mange bøker (om ikke de fleste) er. Greit nok, opphavsrettsreglene burde endres, men for å omformulere meg da, kan ikke andre aktører fritt inngå samme type avtale om disse bøkene uten kjent opphavsmann? AtW Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 The US justice department said that the breadth of the settlement raised "significant legal concerns". In its present form it would, it said, give Google sole authority for books whose copyright holder could not be found and provide inadequate protection to foreign rights holders. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8264544.stm (min utheving) Skal vi tro dette så kan det late som at Google og Authors Guild/Association of American Publishers har laget en slik avtale at dersom ingen opphavsmenn kan finnes så har Google eksklusiv distribusjonsrett til verket. Med den størrelsen som Google har så kan jeg definitivt forstå at en del synes at det er problematisk. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Synes det er trist at så få bøker er tilgjengelig digitalt. Hater å måtte vente på å få tilsendt bøker jeg ikke kan få tak i her i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå