Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Mercedes W202

kremt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett en driftsikker bil, men sjekk forstilling for slakk i styremekanisme og endeledd, samt rust.

Det kan være oljelekkasje fra pinjongsimring på bakasel, samt oljelekkasje fra toppaknig (framkant på høyre side av motor).

Eller så er det jo det "vanlige", rustne bremseskiver bak, rust på dører, bagasjelokk/bakluke.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ringte på en slik en i dag, og blir nok kjøp av den. 95 modell 2.0 16V på 100 kW, manuell kasse.

Vil helst ha en bil uten altfor mye duppeditter på, sånn som takluke som pleier å begynne å lekke, og vindusheiser som fungerer i hytt og pine, og da virker denne som et fornuftig valg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For litt over 2 uker siden var jeg og tittet på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19285234

Forholdsvis fin i lakken siden den var nylakkert for et år siden etter en frontskade. Men man kunne se dårlig grunnarbeid enkelte steder. Bilen var gått 296, og det betviler jeg ikke. Liten lekkasje på bensintanken, rustet hull på brakett til girkassefeste, og stor oljelekkasje simring veiv. Jeg bemerket at det var en viss svetting på toppakningen, men han duden benektet det fullt og helt, var absolutt ikke det nei! Ellers var det ikke så ille egentlig, utrolig bra for rust etter det jeg kunne se (hadde den i grav). Da stod den på orginale Mercedes-felger 15 toms, og prisen var satt til 33 tusen. Etter jeg hadde sett over den litt sa jeg at jeg kunne gi 30 for den. Det var en dame som eide den og hadde en kompis av seg til å ordne med det praktiske ved bilsalget. Så han ringte henne og spurte om det var greit, og det var det heldigvis ikke. Fikk ikke så voldsomt lyst på bilen egentlig. Jeg tror hun var veldig dum som ikke sa ja til mitt bud på 30. Denne kommer til å stå en GOD stund enda, har allerede stått over 2 måneder.

Jeg ser nå han har satt prisen til 42, og at "vi kan titte gjennom en katalog her så får du velge ut noen 18 toms felger som du får med", litt av en luring det der. Jeg fikk aldri godfølelsen med denne bilen, en snodig motor uten noe snert, en totalt ufølsom styring. Hva som er SPORT med denne bilen vet jaggu ikke jeg, mulig setene er sport hvis man er tysker og veier 150 kg. Jeg tror aldri i verden noen vil gi over 30 tusen for den bilen, isåfall blir de lurt.

Det er så utrolig mye annet å velge i blant andre merker, som også tilbyr mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...