ilpostino Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ved å bruke kommandoen net statistics server | find "since" kan en finne ut hvor lenge en server har vært oppe. men er det noen som vet hvordan denne kommandoen (eller tilsvarende) kan brukes på eksterne maskiner/servere? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) hvis du kan bruke PsTools, så er det en fil som heter PsExec.exe som gjør at du kan kjøre kommandoer på andre klienter/servere. det blir da ca slik: psexec.exe \\server0001 net statistics server | find since Alternativt finnes det en fil som heter uptime.exe, som enkelt og greit gir oppetiden til en server, kun ved bruk av uptime server0001 uptime.exe er vel akkurat det du er ute etter, mye enklere enn det første jeg postet. men, du drifter vel ett eller annet, og pstools er ekstremt nyttig for de fleste som drifter noe. verdt å lese litt om edit: endret på leif i net statistics-"scriptet" Endret 22. september 2009 av aklla Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 takk for tips. har vært borte i mange ekstra programmer for å gjøre nyttige ting i Windows-verdenen men aldri pstools tror jeg, Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 PsTools er mest beregnet på å gjøre ting via remote, utrollig nyttig for å automatisere saker. Krever ingen installasjon, enkel i bruk. og det er sikkert, en del antivirus-programmer tar det som virus, men legg disse inn i en exception. en genial sak er f.eks start psexec \\server0001 cmd dette starter cmd-vindu på din maskin, men kjører direkte på \\server0001, altså som om du satt med cmd på serveren. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 lekt litt med pstools nå og det virker veldig alsidig. jeg bruker find for å filtrere ut den informasjonen jeg skal ha fra hver server men er det mulig å ha to find på samme linje? hvis jeg skal filtrere ut to ting - hvordan kan dette gjøres på en linje istedenfor en? slik er koden jeg bruker nå og jeg har en linje per server. jeg vil gjerne ha det slik at den filterer ut navnet på serveren i samme linje. psinfo \\servernavn | find "System information for" >> info.txt psinfo \\servernavn -d | find "Uptime" >> info.txt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) skal du ha "System information for" og oppetid kan du jo bruke denne: psinfo \\servernavn | find "System information for" & "uptime.exe" >> info.txt alternativt psinfo \\servernavn | find "System information for" & psinfo \\servernavn -d | find "Uptime" >> info.txt men har på følelsen at du ikke er helt ute etter det siste ellers har jeg ingen god løsning på å få begge inn på samme linje Endret 23. september 2009 av aklla Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 visste ikke at en kunne sette sammen en linje ved å bruke & men en lærer så lenge en lever Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 visste ikke at en kunne sette sammen en linje ved å bruke & men en lærer så lenge en lever nah, jeg er utlært bare si ifra om det er noe mer du er ute etter, har jobbet masse med remote fiksing/info-henting med pstools... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå