Gå til innhold

Problemer med treghet etter oppetid

Anbefalte innlegg

Hei!

Maskinvare:

Gigabyte GA-MA78GM-2SH

AMD Athlon 4850e

2GB DDR2 Ram

80GB 2,5'' 5400rpm SATA

Hauppage WinTV DVR-300

Jeg kjører Windows XP SP3 med de nyeste oppdateringene installert og bruker MediaPortal som front-end. Dette fungerer utmerket og alt av media og TV spilles av som det skal.

Det eneste problemet jeg har er at Windows blir litt treigt og det virker litt som om det går på sirup i blandt. Etter oppstart og den første dagen funker det utmerket, men etter ca to dager begynner de første tegnene på treighet å vise seg. Jo lengre PCen står på jo treigere blir den har det vist seg etter mine erfaringer. Er det noen som har en ide om hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... mener det ble fikset en memory leak (ræva Norsk, I knnow), men mener det var i MP (GUI).

Har ikke opplevd dette, eller lest liknende. Tror kanskje en post @ MP forum (med logger :p ) er en god ide.

Hmm, skal ta å samle inn logger når PCen begynner å gå på sirup igjen så får smartingene på forumet analysere ^^

Du bør jo kjøre oppgavenehandling og se hvilke prosesser det er som bruker mest minne eller cpu.

Hmm, så vidt jeg husker etter å ha tatt en kjapp titt sist gang, så var det ingen prosesser som brukte CPU, og minne var det vel kun MP som lå på en 200MB ca, noe som jeg vil si er normalt. Skal sjekke også dette neste gang tregheten kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...