Javeljavel Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei, jeg har fått Online ADSL fra telenor for noen uker siden. Med i tilbudet fikk jeg også en bredbåndsruter. Jeg skal dele bredbåndet mellom 2 maskiner, men jeg får ikke routeren til å virke. Den fungerer fint som switch på lan, men når jeg kobler Adsl ledningen inn i Uplinkporten/WANporten, og pcen min i en annen port klarer jeg ikke og koble til. Routeren er en D-link DI-604 4-port ethernet Broadband Router. Ruteren må også innstalleres, men det er flere alternativer jeg ikke hvet hva er. Hvis noen har delt ADSL fra telenor med Router før, så hadde jeg vært takknemlig for noen råd Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei, jeg har fått Online ADSL fra telenor for noen uker siden. Med i tilbudet fikk jeg også en bredbåndsruter. Jeg skal dele bredbåndet mellom 2 maskiner, men jeg får ikke routeren til å virke. Den fungerer fint som switch på lan, men når jeg kobler Adsl ledningen inn i Uplinkporten/WANporten, og pcen min i en annen port klarer jeg ikke og koble til. Du skal _ikke_ bruke noen form for oppkobling på PC-en, du må sette opp routeren med PPPoE og ditt brukernavn/passord fra telenor, husk @online.no etter brukernavnet. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 skal jeg innstallere ADSL på routeren? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 skal jeg innstallere ADSL på routeren? Du må sette den opp som nevnt før men du skal ikke innstallere noe på den. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du skal ikke installere noe, du må bare komme deg inn i menyen på routeren. Der skriver du inn passord, brukernavn osv. Sjekk manualen. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 glimrende, jeg skal se om det virker. Er dette forresten noe dere har prøvd selv med samme bredbånd og Router? Og skal jeg legge ADSL inn på min PC først? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Bruker en annen router, det funker fint. Du skal ikke installere noe ADSL-greier på PC'en, du kjører bare vanlig nettverk. Routeren er online 24/7, så da skal du ha nett-tilgang så lenge du er tilkoblet routeren. Lenke til kommentar
Bryn Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvis du leser bruksanvisningen så står alt der.. Du kommer inn i menyen til routeren med og skrive IP. adressa i EXploreren din les så finner du ut av det.. Det er som agvg sa i en post lenger opp her. du må lagre brukernavn/passord i routeren i menyen. Telenor bruker PPPoE... Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Takk for hjelpen. Det virket. men det står faktisk ingenting om dette i manualen fra Telenor. Manualen til routeren nevner heller ikke at jeg måtte slette ADSL fra PCen først. Uansett, nå virker d iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå