johome Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det ser ut som at dette kan bli et raskt OS. Ifølge denne artikkelen , har de klart å boote OS'et på 5 sec med SSD. Edit : jeg var nok litt for rask med avtrekkeren. Gjelder ubuntu 9.10 Endret 21. september 2009 av johome Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nå kommer vel snart Ubuntu 9.10, men likevel, 10.04 er vel en mere oppdatert "ny" versjon med mere endringer så dette er jo interresant. Og, jeg bare digger holdningen til Simen1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Slik jeg opplever det, så er det eneste negative med linux er at mange skal klamre seg med nebb og klør på gamle lukkede kildekoder - rett og slett fordi de er for populære. Adobe flash er et skrekkeksempel her. Motsatt problem er jo også utbredt; enkelte nekter å ta i bruk god programvare nettopp fordi den er lukket. Denne holdningen gjør det kinkig å få gjort noe særlig med spillutvalget på Linux, samt nettopp Adobes programvarepakke, som er essensiell for mange. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Yaaay! De valgte å bruke adjektivet jeg foreslo (Måtte bare skryte litt ) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Motsatt problem er jo også utbredt; enkelte nekter å ta i bruk god programvare nettopp fordi den er lukket. Denne holdningen gjør det kinkig å få gjort noe særlig med spillutvalget på Linux, samt nettopp Adobes programvarepakke, som er essensiell for mange. Det hadde ikke vært noe problem for meg å kjøre lukket kode, så lenge det er mulig å kjøre på forskjellige operativsystemer og arkitekturer. Jeg har liten innsikt her, så jeg skal ikke peke noen finger. Håper på å slippe flash i løpet av et par år, evt. at Adobe får fingeren ut og gir skikkelig støtte til ubuntu. Jeg forstod det slik at ubuntu 10.4 skal støtte HTML5? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Noen andre som sitter med følelsen om at linux/windows/osx er litt som å diskutere religion?... Jepp, men hvis du kikker deg litt rundt på kontorer, serverrom og gutterom så tror jeg nok du vil finne at det er fredelig sameksistens som er normen men på sånne forum som dette så er det alltid noen som skal fortelle deg at deres valg er Det Eneste Rette og at uansett hva du måtte mene så tar du feil... Venter meg forøvrig store ting av GPL4. Som et minstekrav så forventer jeg at en maskin med et GPL4 OS selvdestruerer hvis noen prøver å installere proprietær software på den. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Håper på å slippe flash i løpet av et par år, evt. at Adobe får fingeren ut og gir skikkelig støtte til ubuntu. Jeg forstod det slik at ubuntu 10.4 skal støtte HTML5? Ubuntu 10.04 har ikke noe med støtten av HTML5 å gjøre. Men firefox kan støtte det. Og det gjør 3.5 allerede, og kan installeres i 9.04. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå