Pozzolan Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei, Da nærmer det seg vinter og jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg min første bil. Har hittil brukt scooter fram og tilbake til skolen og og mammas lille Yaris til andre ting, men scooter på vinterføre er ingen suksess. Har derfor hittil sett litt på følgende: Mazda 323/626 Toyota Corolla Er ikke ute etter den råeste bilen i gata, men vil har en pålitelig bil som frakter meg fra A til B uten de alt for store kostnadene. Gjerne en bil med 5-dører og forhjulsdrift. Har sett på en Mazda 323F som står i hjembyen (Trondheim) og den fristet litt. Lenke Var litt småting med den, f.eks: Venstre bakdemper var løs, men dette skulle fikses før den ble solgt. Noe rust nede i kantene på noen av dørene. Er dette noe som kan fikses selv? Ikke mulig å få varmesystemet til å blåse på frontruten. Man kan rett og slett ikke dra bryteren så langt. Burde vil ikke være så dyrt å ordne? Passasjerdøren fremme kan ikke åpnes fra framsiden. Visstnok en liten boks som må byttes fra innsiden? Så er dette noe å satse på? Tror jeg skal prute litt i og med at jeg har funnet bedre biler i den prisklassen, problemet er at de befinner seg i Oslo. Takker for alle råd og tips! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei, Da nærmer det seg vinter og jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg min første bil. Har hittil brukt scooter fram og tilbake til skolen og og mammas lille Yaris til andre ting, men scooter på vinterføre er ingen suksess. Har derfor hittil sett litt på følgende: Mazda 323/626 Toyota Corolla Er ikke ute etter den råeste bilen i gata, men vil har en pålitelig bil som frakter meg fra A til B uten de alt for store kostnadene. Gjerne en bil med 5-dører og forhjulsdrift. Har sett på en Mazda 323F som står i hjembyen (Trondheim) og den fristet litt. Lenke Var litt småting med den, f.eks: Venstre bakdemper var løs, men dette skulle fikses før den ble solgt. Noe rust nede i kantene på noen av dørene. Er dette noe som kan fikses selv? Ikke mulig å få varmesystemet til å blåse på frontruten. Man kan rett og slett ikke dra bryteren så langt. Burde vil ikke være så dyrt å ordne? Passasjerdøren fremme kan ikke åpnes fra framsiden. Visstnok en liten boks som må byttes fra innsiden?Så er dette noe å satse på? Tror jeg skal prute litt i og med at jeg har funnet bedre biler i den prisklassen, problemet er at de befinner seg i Oslo. Takker for alle råd og tips! Ville vært forsiktig hvis det var rust på den. Det blir fort en veldig dyr affære. Ellers virka det som småpirk. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Men hvor går grensen på hva som er akseptabelt? Hjulbuene så greie ut, skal få den opp på bukk for å se under bilen. Men hittil har jeg bare funnet rust på to av dørene. Da nede i kanten bak på døren. Altså ned til høyre på en høyredør, vises kun på innsiden av døren. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hvis det er på døra, kan du jo alltids prøve å finne en ny dør på den lokale bilgravplassen! Samme med brytere til AC og låsen på døra! Dette er jo ikke akkuratt en dyr bil, tviler på at du har ser for deg å ha den i 3-4år (da vil du iallefall ha en del utgifter på den!) Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Du sier noe der ja, kanskje jeg heller skal kjøpe en nyere bil for så å selge den senere? Ka jo vente på neste lønning og da har jeg plutselig råd til å kjøpe f.eks denne. Eller så kan jeg ta turen ned til Bergen og se på denne 323Fen. Endret 22. september 2009 av Kenneth E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå