Bytex Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Men poenget at disse "mini-modene" fortsatt ikke kan moderere brukere, altså gjøre noe med de som bryter reglene de er så flinke å passe på. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dette hørtes kult ut. *skrive skrive* Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er et fint tiltak dette, er mange ganger det kunne vært nødvendig med litt opprydding enkelte plasser som moderatorer desverre ikke har tid til. Fint at dere da bruker de resurser og forum entusiaster som finnes der ute. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Kravene er at man er en forumentusiast med endel forumerfaring. Samt at man ikke er tilbøyelig til å gå amok på forumet i en eller annen rus Har man alt sendt søknad om å bli moderator, er det ikke nødvendig med ny søknad. Ellers er det bare til å sende til [email protected] hvor man spesifiserer om man ønsker å bli moderator eller veileder (om man er interessert i begge, opplys gjerne dette). Ha med brukernavn i emnefelt og legg til en lenke til brukerprofil i søknaden. Må man være spesielt god i noe, eller f.eks være mye inne i en del av forumet, eller ha mye kunnskap om et emne for å søke? Endret 21. september 2009 av Kexxy er Sexxy! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 *mine innlegg* Spennende konsept! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Må man være spesielt god i noe, eller f.eks være mye inne i en del av forumet, eller ha mye kunnskap om et emne for å søke? Vi forventer ikke at folk skal være guru. Har man litt erfaring fra de kategoriene man ønsker å bidra til, så skal det holde. Det vil også bli en egen kategori for veilederne på intraforumet der man vil bli gitt oppfølging, få hjelp, kunne stille spørsmål og diskutere saker og ting. Og de aller fleste av oss i moderatorteamet er også tilgjengelig på MSN om man trenger hjelp eller har spørsmål og sånt om moderering. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Vil alle som har sendt en søknad tidligere få et tilbud? Endret 21. september 2009 av Midnight_walker Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Vet ikke, men kan være lurt å stikke fram hodet og si du er interessert via en pm. Skader aldri Dette virker interessant for en som ikke har ork til å være moderator Spørs om jeg ikke setter meg ned og skriver en søknad. Jepp, er et godt tilbud til disse også. Men poenget at disse "mini-modene" fortsatt ikke kan moderere brukere, altså gjøre noe med de som bryter reglene de er så flinke å passe på. De er ikke ment å være mini- mderatorer eller kvasi- moderatorer, men de har fått en del verktøy slik at de kan flytte på f.eks. tråder som er postet feil. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Interessant konsept! Høres bra ut egentlig. Kan bli litt mye for moderatorene til tider. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Når vil dere begynne å ta inn folk? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Begynner arbeidet for alvor denne uken, selv om vi alt har peilet oss inn endel etter moderatorsøknader. Har i dag dettet inn en 20 henvendelser til, så tydeligvis godt mottatt dette her og godt er det Blir nok litt puljevis, slik at ting kan gå seg til. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Dette ses positivt på Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Spennende prosjekt, som jeg vurderer sterkt. Har jo vært med noen år nå. Håper det kan bidra til at forumet blir enda bedre Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Et flott tiltak som jeg håper går riktig så bra. Det her kan nok gjøre mye rundt omkring, det har blitt litt rot i det siste. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ...og mer blir det sikkert *knegg* Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Andre forslag til navn som har blitt luftet er "resursbruker" og "servicebruker". Det blir litt semantisk, for min egen del kan brukerne selv, kanskje gjennom avstemning, avgjøre hvilken tittel det skal være. Hva med superbruker? Det er da et tradisjonelt navn på en rolle som ofte er til forveksling lik denne. Eller min personlige favoritt: überbruker Ellers et flott tiltak som har potensiale til å gjøre forumet langt bedre om man klarer å holde dem i tøylene. Jeg hadde dog håpet at dette skulle være en veileder-veileder-rolle, altså en slags orstyrer som veileder brukerne og kommenterer innlegg som er destruktive for debatten. Moderatorene burde egentlig ha gjort dette, men det er dessverre åpenbart at de ikke klarer det, formodentlig på grunn av stort arbeidspress og manglende kunnskap, og at de heller strekker seg etter sletteknappen i nær sagt alle tilfeller. Men kanskje neste gang? Endret 21. september 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Det er en krevende jobb akkurat det der, for det bør enten gjennom utdannelse eller erfaring (best med en kombinasjon) foreligge kompetanse innen først og fremst filosofi, da språk og argumentasjonslære. Men håpet er jo at vi kan hjelpe moderatorer som ønsker det med å tilegne seg slik kompetanse, endel av dem er jo alt flink på området. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Superbruker var et flott uttrykk, men konseptet virker interessant. Blir artig å se hvordan dette blir. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Superbruker var et flott uttrykk, men konseptet virker interessant.Blir artig å se hvordan dette blir. Hva med Moderatorspire? Glimrende tittel. Andre forslag til navn som har blitt luftet er "resursbruker" og "servicebruker". Det blir litt semantisk, for min egen del kan brukerne selv, kanskje gjennom avstemning, avgjøre hvilken tittel det skal være. Hva med superbruker? Det er da et tradisjonelt navn på en rolle som ofte er til forveksling lik denne. Eller min personlige favoritt: überbruker Ellers et flott tiltak som har potensiale til å gjøre forumet langt bedre om man klarer å holde dem i tøylene. Jeg hadde dog håpet at dette skulle være en veileder-veileder-rolle, altså en slags orstyrer som veileder brukerne og kommenterer innlegg som er destruktive for debatten. Moderatorene burde egentlig ha gjort dette, men det er dessverre åpenbart at de ikke klarer det, formodentlig på grunn av stort arbeidspress og manglende kunnskap, og at de heller strekker seg etter sletteknappen i nær sagt alle tilfeller. Men kanskje neste gang? For en stund tilbake prøvde tomwaitsforalice å kommentere innleggene i Israel - palestinatråden istedefor å slette dem og gi beskjed til den aktuelle brukeren på PM og min personelige erfaring var ikke at det ble noe bedre. Snarere tvert imot ettersom tråden ble full av off-topic. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det er en krevende jobb akkurat det der, for det bør enten gjennom utdannelse eller erfaring (best med en kombinasjon) foreligge kompetanse innen først og fremst filosofi, da språk og argumentasjonslære. Men håpet er jo at vi kan hjelpe moderatorer som ønsker det med å tilegne seg slik kompetanse, endel av dem er jo alt flink på området. Jeg tror man ville kommet langt med en wikiside som gir en kort innføring skreddersydd for forumet, men det er jo fortsatt er problem at arbeidspresset er for stort til at moderatorene har tid til å veilede, og da spesielt i begynnelsen. Men det hjelper forhåpentligvis en del med denne rollen For en stund tilbake prøvde tomwaitsforalice å kommentere innleggene i Israel - palestinatråden istedefor å slette dem og gi beskjed til den aktuelle brukeren på PM og min personelige erfaring var ikke at det ble noe bedre. Snarere tvert imot ettersom tråden ble full av off-topic. Jeg har ikke sett denne modereringen, men det er et par ting som umiddelbart slår meg: For det første vil ikke budskapet nå frem til brukerne over natta. Og for det andre er nok ikke denne tråden den beste å begynne med, da det ofte kan gå ganske hett for seg. Slike tråder burde nok håndheves strengere uansett. I tillegg kan det være en idé å kommentere i de innleggene modereringen omhandler heller enn i egne innlegg for å unngå for mye off-topic. Endret 21. september 2009 av rikspøbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå