RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva ellers skal jeg bruke? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva ellers skal jeg bruke? Hodet Jeg kan fremdeles ikke se at du har gjort rede for hvem jehova er og hva hensikten med livet er. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det er jo lett, les bibelen. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det er jo lett, les bibelen. dersto merkeligere er det jo at du som aktiv kristen ikke klarer å besvare spørsmålet Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg vil ikke tvinge min tro på deg, siden du ikke er interessert. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Men du kan jo si hva DU finner så herlig i den boken og guden i den, hvis du vet det da... Det virker ikke slik nå... Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Orker ikke og repetere det jeg har sagt til AK om det emnet. En gang er nok. Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Orker ikke og repetere det jeg har sagt til AK om det emnet. En gang er nok. Men du sa jo ingenting til han om emnet. Du sa bare noen bibelvers, ikke hva du mente å illustrere med dem, dette er et diskusjonsforum, ikke ett du kan vel lese hodet mitt forum. And to quote Prøv igjen. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 En annen tid, en annen tråd, vi drøftet ting. Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 En annen tid, en annen tråd, vi drøftet ting. Then link please. IKKE en vanskelig ting å gjøre hvis du har tenkt å vise noe, akkurat som du ikke kan si Job 3:5 og tro vi skal vite akkurat hva som står der kan du ikke si "sa til analkløe tidligere engang" å vente at vi skal vite akkurat hva du har sagt. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, er ikke vits og ta det opp igjen. Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, er ikke vits og ta det opp igjen. Så hvorfor henviste du til det da, hvis din hensikt aldri var å bruke det? Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så AK husker hva jeg mener. Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så hva med denne meningsutvekslingen er det som gjør at du ikke kan dele den med oss i denne tråden? Og når du først sier at det var til analkløe, hvorfor ikke bare PM? Ser liten sammenheng/logikk i dette. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Når du sier det, hvorfor sendte ikke AK en pm istedenfor og poste på forumet? Hmm... Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Fordi han svarte som best han kunne på ditt inlegg, noe som var relevant til tråden, det du gjorde var å henvise til tidligere meningutviklinger når EN ANNEN spurte. Og igjen spør jeg "Så hva med denne meningsutvekslingen er det som gjør at du ikke kan dele den med oss i denne tråden?" Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Orker ikke å finne den. Endret 23. september 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så hvis latskap kommer i veien for dette, og da trolig for PM en også. hvorfor ikke bare si dette med en gang og ungå ot? Og du kan fremdeles prøve å svare på meg og RWS selv om du ikke gidder å finne gamle tråder eller gidder noe mer enn å vise til gamle tråder du igjen ikke gidder å finne. Dette blir bare dumt ifra din side. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Diskusjon om elohim. Jeg ser det på en måte, han en annen. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg vil ikke tvinge min tro på deg, siden du ikke er interessert. ??? Driver du med forkynning? Nå spurte jeg deg ikke om bibel-legendene er korrekte, men hvor i bibelen du finner beskrivelse på hvem jehova er samt en forklaring på hensikten med livet. Å hoste opp et tilfeldig irrelevant bibelsitat uten forklaring er dårlig debattering og kan karaktiriseres som latskap. Sist jeg sjekket så var latskap en dødssynd Så. Jeg får ingenting ut av de bibelsitatene du viser til, så kanskje du kan være litt mere imøtekommende og forklare oss hva du mener? Hvem er JHWH? Er "han" aten? Hadde Sigmund Freud rett? http://en.wikipedia.org/wiki/Atenism Er jehova en Kanaanittisk eller Egyptisk gud? kanskje Sumeriansk? Hvordan stiller du deg til at det er flere guder i bibelen? Dyrker du dem alle, eller dyrker du bare jehova? Hvordan skarer du å skille på dem, når alle er oversatt til gud og herre? Siden du mener din tro er rett, så går jeg ut i fra at du har gode svar på samtlige punkt, og jeg forventer da et godt og fyldig innlegg. Venter i spenning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå